Наградата "Максим Минчев" на ЕАНА бе присъдена на проекти на агенциите ПА Медия (Великобритания) и ЕФЕ (Испания)

site.btaКосоваПрес е вече член на ЕАНА, а МИА и Арменпрес не бяха приети

КосоваПрес е вече член на ЕАНА, а МИА и Арменпрес не бяха приети
КосоваПрес е вече член на ЕАНА, а МИА и Арменпрес не бяха приети
Лого на ЕАНА, източник на стимката: Сайт на ЕАНА

Европейският алианс на новинарските агенции (ЕАНА) прие косовската новинарска агенция КосоваПрес за нов член на организацията, а  Стефано Де Алесандри, главен изпълнителен директор на италианската новинарска агенция АНСА, за нов член на борда на ЕАНА, се казва в съобщение, публикувано на сайта  на ЕАНА. Агенциите на Северна Македония (МИА) и Армения (Арменпрес) също кандидатстваха за приемане, но не събраха достатъчно гласове, съобщава пък КосоваПрес.

ЕАНА, в която членува и БТА, с удоволствие приветства КосоваПрес, най-голямата новинарска агенция в Косово, в общността на алианса. Общото събрание реши да одобри кандидатурата на КосоваПрес след задълбочено проучване, предприето от Борда на ЕАНА, се казва в информацията, публикувана на сайта на ЕАНА.

Тъй като мандатът на Клайв Маршал, главен изпълнителен директор на ПА Медия Груп, като член на Управителния съвет изтече, ЕАНА избра за нов член на Управителния съвет Стефано Де Алесандри, главен изпълнителен директор на италианската новинарска агенция АНСА, се допълва в текста. "За мен е голяма възможност да бъда избран за член на Борда на ЕАНА. Предстои ни много работа в подкрепа на нашите членове в тези наистина несигурни времена, в които последиците от Ковид кризата, войната и инфлацията оказват голям натиск върху медийната среда", заяви Стефано Де Алесандри след избирането му.

Също така по време на Генералната асамблея на ЕАНА наградата "Максим Минчев" на ЕАНА за качество на информационните агенции беше връчена на отличените проекти на ПА Медия (Великобритания) и ЕФЕ (Испания). "Проектът за анализ на данни на ПА и вече признатата поредица от подкастове на ЕФЕ доказват, че информационните агенции са гъвкави организации, които се адаптират добре към промените и предизвикателствата, пред които е изправена медийната среда. И двата проекта са иновативни и се основават на изключително високо качество на журналистиката, което може да бъде широко възприето и възпроизведено и от други новинарски агенции.", заяви Александру Гибой, генерален секретар на ЕАНА.

Есенната конференция и Генералната асамблея на ЕАНА се проведоха в Цюрих, Швейцария, тъй като руската инвазия в Украйна не позволи на членовете да пътуват до Киев, както трябваше да стане. Основната тема на дискусиите по време на конференцията беше посветена на навиците на младото поколение потребители на медийно съдържание, тъй като новинарските агенции, членуващи в ЕАНА, се фокусират върху това как да отговорят по-добре на нуждите на клиентите и на обществото. Основни лектори на конференцията бяха Дейзи Веерасингам, президент на Асошиейтед прес, Николо Паган, изследовател в Университета в Цюрих, и Клаудия Каупенхохан, мениджър "Операции и бизнес развитие - технологии, медии, телекомуникации" в ПрайсУотърхаусКупър Европа.

Дейзи Веерасингам заяви: "Младата аудитория е социално осъзната и силно загрижена за приобщаването. Ето защо многообразието е от решаващо значение за журналистиката, която ангажира по-младата аудитория. Като новинарски агенции ние трябва да работим усилено, за да гарантираме, че нашите репортажи представят света, в който живеем днес."

Николо Паган заяви: "На днешната конференция на ЕАНА обсъдихме тенденциите в социалните медии на младите поколения и как те се отнасят до потреблението на новинарско съдържание. Имах чудесната възможност да представя и обсъждам нашите констатации за това как системите за препоръчване на съдържание в крайна сметка пречат на висококачествената информация да достига до многообразната аудитория в социалните платформи, които са модерни. По време на следващия панел обсъдих и езика на младите поколения, които използват в голяма степен иронични (и трудни за интерпретиране) мемове, за да се справят с негативните емоции и да споделят персонализирани гледни точки за факти, от които се чувстват засегнати."

Говорейки за бъдещето на медиите, Клаудия Каупенджохан заяви, че през 2026 г. "ще видим глобална индустрия на стойност 3 трилиона долара, която е по-дигитална, по-мобилна, по-ориентирана към медии, които привличат младите, която е по-балансирано разпределена по света и по-зависима от рекламирането във всичките и форми".

"Начинът, по който младите хора получават достъп до новините, а също и значението и важността, които те придават на медийното потребление, са в центъра на вниманието на новинарските агенции от ЕАНА, когато става въпрос за подготовка за бъдещето на медиите. Не всички от нас се ангажират пряко с обществеността, но чрез нашите клиенти достигаме до изключително голяма аудитория. Трябва да обръщаме внимание на това от какво се нуждае тази аудитория, за да можем по-добре и постоянно да адаптираме продуктите, които предоставяме на нашите клиенти, така че да ги подкрепяме в собственото им развитие. Това е съвместна визия, която информационните агенции имат, когато става въпрос за медийната среда", заяви Клеменс Пиг, президент на ЕАНА.

Александру Гибой, генерален секретар на ЕАНА, заяви: "Приемането на нов член е положително развитие за ЕАНА, особено защото процесът на подбор гарантира, че кандидатите са готови за предизвикателството. Също така беше чудесно да приветстваме основните лектори на конференцията, които внесоха много полезни идеи по темата за навиците на младото поколение що се касае до потреблението на медийно съдържание. Новинарските агенции наистина са фокусирани върху задоволяването на нуждите на клиентите и погледът към бъдещето е един от начините за постигане на тази цел."

 

/ГГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:09 на 07.12.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация