site.btaБългарският волейбол подкрепя кампанията "Капачки за бъдеще"
Българските национални отбори по волейбол подкрепиха кампанията "Капачки за бъдеще", управлявана от фондация "Лазар Радков". Нейната цел е събиране на средства в подкрепа на детското здраве.
Възползвайки се от инфраструктурата от автомати за обратно събиране на пластмасови бутилки и кенове в рамките на пилотния проект на Лидл България, и възможността за дарение, инициативата стартира с националния отбор за мъже до 20 години, който се събра на лагер в Пловдив. По идея на физиотерапевта Радослав Спасов момчетата се организираха и започнаха да събират празните бутилки от минерална вода. След това ги връщаха чрез автоматите, разположени в обекти на Лидл. Състезателите даряваха стойността на ековаучерите, получени срещу върнатите опаковки, за каузите на „Капачки за бъдеще".
"Изключително съм горд и щастлив от отношението на нашите деца. Няма нищо по-хубаво от това на съвсем крехка възраст да се научат на човечност и доброта. Волейболистите са пример и надежда за бъдещето", каза Радослав Спасов.
Инициативата, подета от отбора до 20 години, бе продължена и от останалите тимове при подрастващите. Пренесе се по време на Европейското първенство по волейбол за мъже до 18 години, чиито домакини бяха София и Пловдив. БФВолейбол като организатор на събитието се включи активно. Огромно количество пластмасови бутилки, генерирани по време на първенството, бяха предадени за рециклиране. Средствата отново бяха дарени за кампанията "Капачки за бъдеще".
През август в София има още две големи първенства за подрастващи – Европейското за жени до 20 години и Световното за юноши до 17 години. И двата отбора, както и БФВ като организатор, нямат намерение да спират до тук и акцията ще продължи и по време на тези два шампионата.
Впечатлени от инициативата, подета от младите български волейболисти, Лидл България ще осигури мобилен автомат за обратно събиране на опаковки, които ще бъдат поставени в залите, в които ще се играят първенствата през август – зала "Христо Ботев" и "Левски София". Така всеки фен на волейбола, който посети събитията и дойде да подкрепи състезателите, ще има възможност да се включи и да даде своя принос за благородната кауза
"Изключително впечатлен съм от това, което правят младите волейболисти и хората от треньорските щабове. Това е примерът, който спортът и спортистите трябва да дават и се надявам той да бъде последван от много хора. Много пъти съм казвал и няма да се уморя да повтарям – спортът и спортистите са най-добрият инфлуенсър за вашите деца, така че последвайте ги! БФВ има страхотни партньори, с които ние работим активно, търсейки постоянно допирни точки и възможности за съвместни инициативи. Начинът, по който Лидл България се включи и подпомага кампанията "Капачки за бъдеще", и въобще стимулира рециклирането на пластмасови отпадъци, беше допълнителен мотиватор за нас. Логистичната подкрепа, която те ни оказват, е много ценна. Така отново и заедно с нашите партньори волейболът дава добър пример за принос към обществото и за по-доброто бъдеще", каза Ивайло Цветков, маркетинг директор на БФВ.
/ИК/
news.modal.header
news.modal.text