site.btaЗа 4 месеца клиентите на "Лидл България" са дарили над 100 000 лева за инициативата "Капачки за бъдеще"

За 4 месеца клиентите на "Лидл България" са дарили над 100 000 лева за инициативата "Капачки за бъдеще"
За 4 месеца клиентите на "Лидл България" са дарили над 100 000 лева за инициативата "Капачки за бъдеще"
Снимка: "Лидл България"

"Лидл България" преведе първо плащане в размер на 100 628 лева към фондация "Лазар Радков" в рамите на съвместното партньорство в подкрепа на благотворителната кампания "Капачки за бъдеще" и детско здраве, съобщават от компанията. Сумата е събрана благодарение на върнатите от клиентите пластмасови бутилки и кенове в автоматите за обратно приемане, разположени в над 20 обекта на търговската верига. Средствата са събрани в рамките на 4 месеца. 

Клиентите на търговската верига имат възможност да участват по този начин в инициативата от средата на месец май тази година, благодарение на инсталираните автомати в 24 магазина на "Лидл". Потребителите имат опцията да избират дали да дарят сумата, която получават за върнатите опаковки, или да я приспаднат от покупката си в магазина. 

За събирането на дарената сума са върнати над 2 млн. опаковки, като това са близо 12 процента от всички върнати за периода пластмасови бутилки и кенове, посочват от компанията, добавяйки, че в някои от магазините този процент достига над 30.

Събраните от клиентите на веригата средства ще се използват за различни акции и кампании в подкрепа на детското здраве в рамките на инициативата "Капачки за бъдеще" - оборудване и реновиране на детски отделения, обучения на деца на първа долекарска помощ и реакция при злополуки, бедствия и аварии и др., пише в съобщението.

Кампанията "Капачки за бъдеще", която започна през 2017 година, разчита на събиране на капачки, които впоследствие биват предавани на вторични суровини. Със събраните средства се финансират различни благотворителни каузи, свързани с детското здраве, като закупуване на кувьози, линейки и др.

Партньорството на "Лидл България" и фондация "Лазар Радков" води началото си от декември 2023 г. с поставянето на специални съдове за връщане на капачки в магазините с автомати за обратно приемане, а месец по-късно обхваща и всичките магазини на веригата в страната. До момента събраните и предадени за рециклиране капачки в търговската мрежа на "Лидл" са близо 16,5 тона, което се равнява на приблизително 16,5 милиона капачки или още над 14 000 лева в подкрепа на каузите на фондацията, добавят от компанията.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:23 на 09.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация