site.btaЕдинадесет училища от цяла България участват в създаването на лаборатория за иновации по предприемачество

Единадесет училища от цяла България участват в създаването на лаборатория за иновации по предприемачество
Единадесет училища от цяла България участват в създаването на лаборатория за иновации по предприемачество
Общо единадесет училища участват в създаването на лаборатория за иновации по предприемачество. Снимки: МОН

Единадесет училища от различни райони на България участват в създаването на лаборатория за иновации по предприемачество и финансова грамотност. Тя бе открита в 108. Средно училище (СУ) “Никола Беловеждов“ в София от министъра на образованието и науката в оставка проф. Галин Цоков, съобщават от Министерството на образованието и науката (МОН).

В лабораторията по предприемачество и финансова грамотност екипи от учители и възпитаници на отделните училища, които са разработили и внедрили различни иновации, ще обменят опит и ще генерират идеи в продължение на три дни, съвместно с външни експерти и представители на академичната общност. След това те ще изготвят общ краен продукт под формата на ръководство и методически указания, така че разработените от тях иновации да могат да се ползват и от други училища, обясняват от МОН.

На откриването на лабораторията присъстваха началникът на кабинета на министъра на образованието и науката - Наталия Михалевска, и председателят на Постоянната комисия по образование, култура, наука и културно многообразие в Столичния общински съвет - Мирослав Боршош.

“Предприемачеството и финансовата грамотност са важна част от уменията и ключовите компетентности за съвременните млади хора“, посочи образователният министър в оставка Цоков. По думите му младите ще трябва, освен да умеят да правят конкретни неща, и много бързо да успяват да се адаптират към променящата се среда. “Предприемаческите умения са тези, които ще дадат възможност на днешните ученици в бъдеще да упражняват различни професии; да развиват своите лидерски умения и компетентности, така че да могат да се справят с всяка ситуация в живота, а заедно с това и да работят в екип“, допълни той. Проф. Цоков обясни, че тази година се създават пет такива лаборатории по националната програма “Иновации в действие“ на МОН.

Образователният министър в оставка отбеляза, че лабораториите за иновации създават конкретен продукт, важен за образователната ни система, и дават възможност за изграждане на професионално-учебни общности. По думите му те обединяват съмишленици от различни образователни институции.

“По този начин могат да се създават мрежи от училища“, подчерта проф. Цоков и допълни, че при следващата програма, която се подготвя, се предвижда да бъде увеличен броят на лабораториите. “Смисълът на тази програма е повече училища в България не само да въвеждат и осъществяват иновативни проекти, но и да развиват културата на иновациите; на отвореност към новостите и възможностите за развитие“, каза още той.

При откриването на лабораторията за предприемачество и финансова грамотност ученици представиха разработени проекти на свои учебни фирми и продукти. Сред тях беше представена подправка, направена от тринадесет билки без добавена сол и консерванти; козметични продукти, изработени само от естествени материали, както и настолна игра от биоразградими материали. Учениците демонстрираха и оригинален продукт – опаковка от разграждаща се пластмаса, която е изработена от семена. Така, когато се изхвърли, тя не замърсява природата, а се разгражда и дори след това поникват растения. Ученическа фирма представи и услуга – платформа за споделено пътуване с електрически автомобили, отбелязват от образователното ведомство.

Освен домакините от 108-о СУ “Никола Беловеждов“, в лабораторията по предприемачество и финансова грамотност участваха и Националната финансово-стопанска гимназия – София; СУ “Йордан Йовков“- Кърджали; ЕГ “Проф. д-р Асен Златаров“- Хасково; Професионална гимназия в Кубрат; СУ “Черноризец Храбър“- Пловдив; СУ “Козма Тричков“- Враца; СУ “ Св. св. Кирил и Методий“- Карнобат; СУ “Екзарх Антим I“- Казанлък, както и две варненски училища – Професионална гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи “Акад. Благовест Сендов“ и Частно основно училище “Феникс 2020“.

От МОН припомнят, че първата училищна лаборатория за иновации беше открита в края на февруари в Обединено училище “Неофит Рилски“ в село Дерманци, община Луковит. В нея иновативни училища работиха по темата “Образователна интеграция и гражданско образование“. Предстои да бъдат изградени още три лаборатории в направленията: “Екология и зелена енергия“; “Проектно базирано обучение и интегрирано знание“ и “Позитивно образование и личностно развитие“.

/ЙВЛ

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:30 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация