site.bta Близо 100 училищни STEM центрове, които се изграждат по Плана за възстановяване и устойчивост, са готови и се използват от учениците

 Близо 100 училищни STEM центрове, които се изграждат по Плана за възстановяване и устойчивост, са готови и се използват от учениците
 Близо 100 училищни STEM центрове, които се изграждат по Плана за възстановяване и устойчивост, са готови и се използват от учениците
Близо 100 училищни STEM центрове, които се изграждат със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, вече са готови и се използват от учениците. Откриване на нов център в 120-о Основно училище „Георги Сава Раковски“. Снимка: МОН

Към момента близо 100 училищни STEM центрове, които се изграждат със средства по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), вече са готови и се използват от учениците. Това стана известно при откриването на новото пространство в столичното 120-о Основно училище „Георги Сава Раковски“. До средата на следващата година STEM среда трябва да имат всички български училища или над 2200, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

„С новите пространства се надявам да се повишава и интересът към математиката и природните науки в учениците“, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Той поздрави педагогическия колектив за активността, като отбеляза, че училището е сред първите, изградили STEM кабинети по националната програма на МОН, а сега надгражда с нови пространства със средствата по ПВУ.

Училищният STEM център обхваща направленията: „Природни науки“, „Математика и информатика“, “Дизайн и 3D прототипиране”, „Зелени технологии и устойчиво развитие“. Изградени са шест високотехнологично оборудвани класни стаи.

Водещата цел на училищния STEM център е промяна на конвенционалните образователни модели и въвеждане на учениците в нова учебна среда, насърчаваща културата за иновации, технологичното мислене, креативността и мотивацията за развитие на нови знания и умения, насочени към професиите на бъдещето, каза директорът на училището Цветанка Тонева.

Министър Вълчев разговаря с ученици от различни класове в часове по математика, по биология, по химия, по екология и опазване на околната среда. В някои от класните стаи имаше интегрирани уроци.

В момента в училището се обучават 630 ученици, разпределени в 26 паралелки.

Сред гостите на откриването на новото пространство бяха директорът на Националния STEM център проф. Найден Шиваров, началникът на Регионалното управление на образованието в София-град Ваня Кастрева и заместник-кметът на район „Лозенец“ Михал Сотиров.

БТА припомня, че през март 2024 г. започна изграждането на STEM кабинети във всички над 2200 училища и центрове за специална образователна подкрепа в страната. Тогава първите 15 училища получиха своите договори за финансиране на изграждането им. Те им бяха връчени от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков в STEM центъра на 90-о Средно училище (СУ) "Гененал Хосе де Сан Мартин" в София в присъствието на тогавашния министър-председателя акад. Николай Денков. Договорите, които бяха връчени тогава, бяха на обща стойност от над 2,8 млн. лева, а за цялата процедура са осигурени повече от 530 млн. лева по Плана за възстановяване и устойчивост, съобщи преди година пресцентърът на МОН.
 

/АВП/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 10:01 на 18.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация