site.btaУчители от седем области споделиха нови подходи на иновативен форум в София


Учители от седем области на страната споделиха разнообразни методически подходи на форум по Националната програма „Иновации в действие“, съобщиха от пресцентъра на Министерството на образованието и науката (МОН).
Четиридневното събитие, с домакин 23-то Средно училище (СУ) „Фредерик Жолио-Кюри“ в София, събра образователни екипи от цялата страна - София-град и София-област, Благоевград, Гоце Делчев, Кюстендил, Кърджали и Велинград, както и представители на институции, университети, организации и експерти, обединени от обща цел.
Форумът започна с интегративен урок на тема „Пролетни фолклорни празници“, представен от учениците от втори клас и хореографските паралелки на 23-то СУ. В атмосферата на Благовещение, децата пресъздадоха обичаи, представиха народни танци и вплетоха съдържание от учебния предмет „Човекът и родината“ и математика.
По време на събитието беше представен урок от втори "б" клас, в 23-то СУ, с класен ръководител София Илиева на тема „Наръчник на сетивата“, който е част от тематичното съдържание на иновацията „Българче“. В рамките на три седмици чрез екипна работа те проучваха информация за сетивните органи, работиха по проект и създадоха краен продукт - „Наръчник на сетивата“, който представиха пред учители и родители.
Във форума бяха представени изнесени уроци в нестандартна учебна среда, като учебни часове сред природата, в музеи, библиотеки и театри. Учениците учат чрез наблюдение, преживяване и активно участие, което допринася за тяхното развитие не само когнитивно, но и емоционално, културно и естетически. Беше подчертано, че включването на родителите в организацията на тези дейности укрепва партньорството между училище и семейство, обясниха от МОН.
На форума бе представено преподаването чрез дизайн мислене и решаване на реални проблеми, които насърчават учениците да работят по проекти, насочващи ги към създаване на иновативни решения на реални житейски или обществени проблеми. Представени бяха също модели за поведение и инструменти за тренинги за социално-психологическа подкрепа на ученици и педагогически специалисти, насочени към дейности, свързани с бедствия, аварии, преодоляване на кризи и други критични ситуации.
Някои училища показаха как прилагат методите си в реална учебна среда. Използван беше интердисциплинарен подход, който комбинира знания от различни учебни предмети, както и визуализация и онагледяване чрез макети, постери, технологични средства, експериментални материали и STEM демонстрации.
Всички тези подходи не само разкриха разнообразието от възможности за съвременно преподаване, но и показаха как партньорството, споделеният опит и отвореността към новото могат да трансформират учебния процес, отбелязват от образователното министерството.
/ИПД
/ХТ/
news.modal.header
news.modal.text