site.btaДесетокласници от Езиковата гимназия в Разград влязоха в ролите на химици, физици и биолози по време на интердисциплинарен урок

Десетокласници от Езиковата гимназия в Разград влязоха в ролите на химици, физици и биолози по време на интердисциплинарен урок
Десетокласници от Езиковата гимназия в Разград влязоха в ролите на химици, физици и биолози по време на интердисциплинарен урок
Ученици от 10 „а“ клас от Профилираната гимназия с преподаване на чужди езици „Екзарх Йосиф“ в Разград влязоха в ролите на химици, физици и биолози по време на интердисциплинарен урок. Снимка: кореспондент на БТА В Разград Садет Кърова (ПБ)

Ученици от 10 „а“ клас в Профилираната гимназия с преподаване на чужди езици „Екзарх Йосиф“ влязоха в ролите на химици, физици и биолози по време на интердисциплинарен урок. В присъствието на представители на училища в областта, директора на Езиковата гимназия Ивелина Христова, както и на старши експерта по природни науки и екология в Регионалното управление на образованието в Разград Галина Пенева, учениците представиха знанията си от различни предметни области.

Темата на урока бе „Мед – магическият елемент от таблицата на Менделеев“, а преподавателите, автори на урока бяха: Силвия Денева – главен учител по природни науки, Нефизе Мустафа – учител по химия и опазване на околната среда, Пламенка Николова – главен учител по чужди езици и старши учител по биология и здравно образование и Десислава Йорданова – старши учител по информационни технологии. 

Приемайки различните роли десетокласниците заедно се потопиха в ситуации за разкриване на връзката между физични, химични и биологични факти. Предизвикателствата пред екипите бяха няколко. В лабораторията на физиците-експериментатори бяха доказани физичните свойства на медта. Учениците имаха за задача да сравнят проводимостта на медта спрямо други метали и да предположат как влияе проводимостта на метала върху ефективността на предаването на електричния ток. Химиците-аналитици трябваше да докажат химичните свойства на елемента мед - че не реагира с вода и с разредени киселини, взаимодейства с разтворими соли на по-слабо активни метали. Доказаха експериментално взаимодействието на мед с кислород при нагряване. На биолозите-изследователи беше предоставена презентация на испански език, от която трябваше да извлекат необходимата информация. Учениците определиха биологичната роля на медта и основните депа на мед в организма. Успешно се справиха и със задачата за определяне на основните хранителни източници на меда и какъв е необходимият дневен прием от този химичен елемент. Накрая всички стигнаха до извода, че магията на медта е в това как тя комбинира научна значимост, културно наследство и функционалност.

„За първи път изнасяме такъв интердисциплинарен урок по природни науки в нашата гимназия. Идеята бе, чрез ролевите игри да се създаде атмосфера на засилен интерес и възможност за разкриване на връзките между химични, физични и биологични факти и реалните житейски ситуации“, каза Силвия Денева. 

Старши експертът Галина Пенева поздрави учениците и техните преподаватели за представения по интересен начин урок. Тя пожела на момичетата и момчетата да се реализират успешно в която и да е област. 

 

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:13 на 30.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация