site.btaПо-забавно е да представям постановките си в София, отколкото в Париж, каза пред БТА режисьорът Ян Лауерс

По-забавно е да представям постановките си в София, отколкото в Париж, каза пред БТА режисьорът Ян Лауерс
По-забавно е да представям постановките си в София, отколкото в Париж, каза пред БТА режисьорът Ян Лауерс
Театрален пърформанс „пренаписва“ Шекспир, снимка – „Топлоцентрала“

Мисля, че повечето пъти публиката в България е много добре информирана и много нетърпелива да види нови неща, и за мен лично е по-забавно да представям постановките си в София, отколкото в Париж. Това каза пред БТА Ян Лауерс – режисьор на Billy’s Violence и Billy’s Joy. Театралните пърформанси реконтекстуализират и преориентират трагедиите и комедиите на Шекспир, и ще бъдат представени на 5 и 7 март в „Топлоцентрала“.

„Имаме много голям късмет, че можем да дойдем тук“, отбеляза Лауерс. Разказа, че с екипа му винаги имат хубави преживявания, когато пътуват в Източна Европа. Затова, когато имаме възможност да пътуваме до София, го правим незабавно, каза режисьорът. Допълни, че на сцената в „Топлоцентрала“ публиката ще види „някои от най-добрите артисти в света“.

По думите му Billy’s Violence и Billy’s Joy не са трудни за разбиране пиеси. Техен автор е Виктор Афунг Лауерс. Той има много радикален подход, но и голямо уважение към Шекспир, обясни режисьорът. 

За Billy’s Violence той посочи, че авторът подчертава образа на жената: „Акцентът е върху Жулиета, не върху Ромео, върху Клеопатра, не върху Антоний. Темата на пиесата е свързана с домашното насилие. Тя разглежда въпроса за това как са третирани жените в патриархални общества“. 

Както писа БТА, Billy’s Violence е театрален пърформанс, в който Виктор Афунг Лауерс преразглежда десет от трагедиите на Шекспир. Той ги трансформира в интимни диалози, фокусирани върху женските персонажи, премахвайки историческите контексти и акцентирайки върху съвременните проявления на насилието. Това представление поставя въпроси за нашето възприятие на агресията в изкуството и обществото днес. 

Фокусът в Billy’s Joy е върху комедиите на Шекспир. Във втората част идеята на автора е да вземе трагичен персонаж като Ромео и да го постави в комедия, отбеляза Ян Лауерс. По думите му Ромео губи способността си да говори както преди и започва да използва хибриден, развален английски. В търсене на своята Жулиета, той се сблъсква с политически разделения, климатични промени и други съвременни предизвикателства, като същевременно се опитва да изпълни своята наративна съдба. Представлението изследва темите за помирението, любовта и хумора в контекста на нашето време, характеризиращо се с крайни противоречия и социални предизвикателства, посочват организаторите на събитието.

/ДД/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:58 на 04.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация