site.btaМексиканската композиторка Габриела Ортис доминира в жанра класическа музика на наградите „Грами“
![Мексиканската композиторка Габриела Ортис доминира в жанра класическа музика на наградите „Грами“](/upload/10631371/49f2585790dc4bc081e943609679baca--0--f4009c2f43434e098cbd7444d7a43738.jpg?l=1000)
![Мексиканската композиторка Габриела Ортис доминира в жанра класическа музика на наградите „Грами“](/upload/10631371/49f2585790dc4bc081e943609679baca--0--f4009c2f43434e098cbd7444d7a43738.jpg?l=1000&original=)
Американската Национална звукозаписна академия раздаде 67-ите награди „Грами“ в повече от 90 категории. На бляскавата церемония музикални изпълнители от различни жанрове излязоха на сцената да получат своите отличия. Едни от тях бяха композитори и солисти в класическата музика.
Най-големият победител на вечерта в класическата музика беше мексиканската композиторка Габриела Ортис, чийто албум Revolución Diamantina спечели три награди „Грами“. Записът беше обявен за най-добър класически албум с различни произведения (Best Classical Compendium), най-добра съвременна класическа композиция и най-добро оркестрово изпълнение.
Габриела Ортис е родена през 1964 г. в столицата на Мексико. Тя е известна със своите съвременни класически произведения, които често съчетават традиционни мексикански елементи с модерни техники. Завършила е Националната консерватория за музика в Мексико и е продължила обучението си в Лондон. Престижни оркестри по целия свят изпълняват нейни творби.
Исландският пианист Викингур Олафсон спечели първата си награда „Грами“ за най-добро класическо инструментално соло за музикалната композиция на Йохан Себастиан Бах - Goldberg Variations. Олафсон е роден през 1984 г. в Рейкявик. Започва да свири на пиано от ранна възраст, а майка му, която е преподавател по пиано, го обучава. Завършва Джулиард скул в Ню Йорк, където усъвършенства уменията си. Известен е с дълбокото си музикално разбиране и иновативни програми, които често съчетават произведения от различни епохи и стилове. Той обича да води диалог с композитори от различни времена, като изследва връзките между тяхната музика. „Ню Йорк Таймс“ го нарича „исландският Глен Гулд“ заради уникалния му подход към музиката на Филип Глас.
Американското сопрано Карън Слак и пианистката Мишел Кан спечелиха в категория за най-добър класически солов вокален албум за представянето на непубликувани музикални произведения на композиторката Флорънс Прайс, Beyond the Years.
Карън Слак е оперна певица, сопран, известна със своите мощни вокални изпълнения и разнообразен репертоар. Освен оперните си изяви, тя често включва в програмите си музикални творби на афроамерикански композитори и съвременни произведения. Слак е известна с усилията си за популяризиране на нови и по-малко познати композиции.
Мишел Кан е известна със своите виртуозни изпълнения и ангажираността си към популяризирането на музиката на афроамерикански композитори, сред които е и Флорънс Прайс.
Албумът Ochre на американския хор The Crossing беше обявен за най-добро хорово изпълнение, а „Грами“ за най-добър оперен запис получи Симфоничният оркестър на Сан Франциско за изпълнението на операта Adriana Mater на финландската композиторка Кайя Саариахо. Саариахо твори през по-голяма част от живота си в Париж и е известна със своите иновативни и експериментални произведения, които съчетават традиционни и съвременни музикални елементи. Тя почина на 2 юни 2023 година.
Композиторката Каролин Шоу и групата Sō Percussion получиха признание за записа на Rectangles & Circumstance на Шоу, като спечелиха „Грами“ за най-добра камерна музика/изпълнение на малък ансамбъл, а наградата за най-добра инструментална композиция бе присъдена на Паскал Льо Боф за Strands.
Групата Sō Percussion е американски перкусионен квартет, основан през 1999 г. в Ню Йорк. Тя е известна със своите иновации в перкусионната музика и сътрудничеството си с различни композитори, включително Каролин Шоу. Паскал Льо Боф е съвременен френски композитор и пианист, популярен със своите иновативни и експериментални произведения, които съчетават елементи от класическата и съвременната музика.
Наградата „Грами“ за най-добро техническо изпълнение на класически албум отиде при звукооператорите Марк Донахю и Джон Нютън за техния запис на Седма симфония на Антон Брукнер и Resurrexit на Мейсън Бейтс, изпълнени от Питсбъргския симфоничен оркестър под диригентството на Манфред Хонек.
Филмовият композитор Ханс Цимер спечели петата си награда „Грами“ за албума „Дюн: Част втора“ в категорията за най-добра музика за визуална медия. Албумът на Цимер победи музикалните продукции за филмите „Претенденти“, „ Американско четиво“ и „Шогун“.
„Грами“ за най-добър саундтрак на музика за визуални медии получи албумът за филма на Брадли Купър „Маестро“. Този албум за емоционално наситения биографичен филм за композитора и диригент Ленард Бърнстейн включва предимно произведения на Бърнстейн, но също така и записи на Малер, Уолтън и Бетовен. Албумът от филма „Маестро“ победи номинираните „Дедпул & Върколака“, „Солтбърн“, „Туистърс“и „Пурпурен цвят“ (The Color Purple).
/ХТ/
news.modal.header
news.modal.text