site.btaМодна къща "Гучи" се разделя с дизайнера Сабато де Сарно
![Модна къща "Гучи" се разделя с дизайнера Сабато де Сарно](/upload/7660571/0dbefcb5baa14a439654bc8254ec31d4--0--9b420ee2ccea47df9e0275213b92bef6.jpg?l=1000)
![Модна къща "Гучи" се разделя с дизайнера Сабато де Сарно](/upload/7660571/0dbefcb5baa14a439654bc8254ec31d4--0--9b420ee2ccea47df9e0275213b92bef6.jpg?l=1000&original=)
Модна къща "Гучи", която е част от френската луксозна група "керинг", обяви, че "прекратява сътрудничеството" със своя творчески директор, италианеца Сабато де Сарно, който встъпи в длъжност в началото на 2023 г., предаде АФП.
"Колекцията есен-зима 2025 г. на 25 февруари в Милано ще бъде представена от творческото студио на Гучи. Новото художествено ръководство ще бъде обявено своевременно", се казва в изявлението на "Гучи", водещата марка на групата "Керинг", която се стреми да се обнови.
Сабато де Сарно, който е работил за марки като "Валентино", "Прада", "Долче и Габана", пое поста на творчески директор на "Гучи", когато дизайнерът Алесандро Микеле се оттегли в края на 2022 г. в модната къща. Микеле вдъхна нов живот на марката със смели колекции, често много флорални и цветни, но без да увеличи достатъчно продажбите в условията на конкуренция.
В прессъобщение, публикувано в четвъртък, главният изпълнителен директор на "Гучи" Стефано Кантино се изказва ласкаво за "ангажимента на Сабато де Сарно в служба" на италианската марка, като е "отдал почит на майсторството и наследството на "Гучи".
На италианската марка се падат почти 50 процента от продажбите на компанията майка "Керинг". Тя е била много засегната "от пазарните условия, особено в Азиатско-Тихоокеанския регион“, съобщи групата при представянето на резултатите си за третото тримесечие през октомври.
За този период продажбите на "Гучи" са спаднали с 26% до 1,64 млрд. евро, докато "Керинг", групата за луксозни стоки, ръководена от Франсоа-Анри Пино, е отчела спад на продажбите с 15% до 3,79 млрд. евро.
/АВП/
news.modal.header
news.modal.text