site.bta"Гучи" със значителен спад на продажбите си през 2024 г.

"Гучи" със значителен спад на продажбите си през 2024 г.
"Гучи" със значителен спад на продажбите си през 2024 г.
Снимка: AP/Alberto Pezzali/Invision

Приходите на френската корпорация за луксозни стоки "Керинг" (Kering) през 2024 г. са спаднали с 12 на сто спрямо 2023 г. до 17,19 млрд. евро. Това сочат данните от най-новия й финансов отчет, публикувани днес на сайта на компанията

Спадът в приходите на "Керинг" до голяма степен се дължи на слабите резултати на италианската марка "Гучи" (Gucci), която е част от френския моден конгломерат, предаде Ройтерс. 

Приходите на "Гучи" през 2024 г. са намалели с 23 на сто спрямо 2023 г. до 7,65 млрд. евро.

"Керинг" отчита леко подобрение на продажбите си на водещи пазари като Китай и САЩ, предаде Ройтерс.

През миналата седмица френският конгломерат уволни дизайнера на "Гучи" Сабато де Сарно на фона на план за "съживяване" на марката. 

За последното тримесечие на 2024 г. продажбите на "Керинг" са спаднали с 12 на сто на фона на спад от 24 на сто на приходите на "Гучи" през този период. Това е в съответствие с очакванията на анализаторите на компанията за пазарни проучвания "Визибъл Алфа" (Visible Alpha), съобщи Ю Би Ес (UBS).

Продажбите на "Гучи" съставляват почти половината от приходите на френския конгломерат и осигуряват две трети от текущата му оперативна печалба, посочва Ройтерс.

Усилията на "Керинг" да подобри резултатите на "Гучи" чрез минималистичните модели на дизайнера Де Сарно, който пое поста преди две години, бяха възпрепятствани от глобалния спад в търсенето на луксозни стоки.

Според оценката на консултантската фирма "Бейн енд къмпани" (Bain & Company) продажбите в сектора са се понижили с 2 на сто в световен мащаб през миналата година на фона на кризата на пазара на недвижими имоти в Китай. Азиатската страна е най-големият пазар за "Гучи".

Финансовият директор на "Керинг" Армел Пулу заяви пред журналисти, че компанията е отчела подобрение при продажбите си в континентален Китай и в САЩ.

Главният изпълнителен директор на "Керинг" Франсоа-Анри Пино отбеляза в комюнике, че компанията е достигнала до "точка на стабилизиране, от която постепенно ще възстанови растежа си".

Сред марките, които "Керинг" притежава, са "Гучи", "Ботега Венета" (Bottega Veneta), "Баленсиага" (Balenciaga) и "Александър Маккуин" (Alexander McQueen).

 

 

/ПИП/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:27 на 11.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация