site.btaНаградените в Кан филми „Всичко, което виждаме в светлина“ и „Арманд“ са в програмата на „София филм фест“

Наградените в Кан филми „Всичко, което виждаме в светлина“ и „Арманд“ са в програмата на „София филм фест“
Наградените в Кан филми „Всичко, което виждаме в светлина“ и „Арманд“ са в програмата на „София филм фест“
Наградените в Кан филми „Всичко, което виждаме в светлина“ и „Арманд“ са в програмата на „София филм фест“, снимка – „Арт фест“

Наградените в Кан филми „Всичко, което виждаме в светлина“ и „Арманд“ са в програмата на „София филм фест“, съобщават от „Арт фест“.

Голямата награда на журито в Кан (2024) бе връчена на първия индийски филм, селектиран в официалния конкурс в последните три десетилетия – „Всичко, което виждаме в светлина“ на режисьорката Паял Кападия. Историята получи след Кан и признание от десетките фестивали, които я включиха в програмите си – резултатът са 30 награди и двойно повече номинации, включително за БАФТА и „Златен глобус“ в категориите за чуждоезичен филм, както и номинация за режисура за Кападия.

„Всичко, което виждаме в светлина“ разказва за терзанията и проблемите на няколко медицински сестри в многолюдния Мумбай. Ежедневието им, решенията, които взимат, пътищата, по които поемат – всичко е обградено от условностите на обществото, но при все това жените успяват да подарят на околните и на себе си естествена топлина и грижа. „Бяха необходими 5-6 години, за да напиша сценария на този филм. Идеята се роди, когато бях последен курс във филмовия и телевизионен институт в Индия. Трябваше да работя по дипломирането си, а в същото време в семейството ми имаше здравословни проблеми, хора влизаха и излизаха от болници. Когато имаш конкретна кинозадача, животът винаги се оказва много по-интересен – аз с удоволствие наблюдавах това място, в което работят предимно жени, и колкото по-сериозно се задълбочавах, осъзнавах, че 20 минути няма да са ми достатъчни, за да разкажа техните истории. И ето, че се роди този филм“, разказва сценаристката и режисьор на филма Паял Кападия пред публиката на филмовия фестивал в Ню Йорк.

След премиерата в Кан, Джесика Канг във „Варайъти“, пише: „Светлината е навсякъде около героините на Кападия и ако те трябва да си я представят, то е само защото не могат да видят, че тя струи отвътре, от тяхната същност“.

„Арманд“ е режисьорският дебют на Халфдан Улман Тьондел, внук на Лив Улман и Ингмар Бергман. 37-годишната Ренате Рейнсве е с главна роля в тази история. Преди няколко години Рейнсве спечели приза за най-добра актриса в Кан с ролята си в „Най-лошата личност на света“ на Йоаким Триер, а българската публика я е гледала и в нейния дебют в киното – „Осло, 31 август“, представен в програмата на „София филм фест“ през 2012 година. Във филма на Тьондел Рейсве се превръща в актрисата Елизабет, чиято слава е започнала да изтлява. Тя получава изненадваща покана за родителска среща, на която я засипват с язвителни обвинения и внезапно се оформя мрежа от конфликти между родители и преподаватели. Докато Елизабет се бори да разкрие истината сред празните училищни стаи и тъмните коридори, започва хаотична битка за изкупление, в която надделяват лудостта и маниакалните страсти.

„Арманд“ е в списъка с 15 заглавия, от които Американската киноакадемия избира творби, за да ги номинира в категорията „Най-добър международен филм“, а на Европейските филмови награди през декември 2024 г. спечели приза „Европейско откритие – наградата на ФИПРЕССИ“.

/ДД

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:54 на 30.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация