site.btaЩе следваме политиката възнагражденията на учителите да са 125% от средната работна заплата за страната, каза министър Красимир Вълчев в Кърджали

Ще следваме политиката възнагражденията на учителите да са 125% от средната работна заплата за страната, каза министър Красимир Вълчев в Кърджали
Ще следваме политиката възнагражденията на учителите да са 125% от средната работна заплата за страната, каза министър Красимир Вълчев в Кърджали
Снимка: кореспондент на БТА в Кърджали Валентина Стоева

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев се срещна с учители и директори на учебни заведения от Кърджали. Пред тях той подчерта, че докато преди осем години, когато отново е бил образователен министър, бюджетната ситуация в страната е била добра, то днес тя е по-лоша. Той отбеляза, че заявената политика възнагражденията на педагогическите специалисти да бъдат 125 процента от средната работна заплата за страната ще бъде изпълнявана, „защото добрите мотивирани учители са основният фактор за добро образование".

От родопския град министърът даде началото на обиколката си из страната за среща с учители и директори. Министърът бе посрещнат от кмета Ерол Мюмюн, областния управител Никола Чанев, началника на Регионалното управление по образование Ангелина Костова,  представители на синдикати.

По думите на министър Вълчев част от приоритетите на министерството вече са анонсирани, но конкретно усилията са насочени към 4-5 конкретни промени, за да се продължат важните за сектора политики.

„Политиките са по отношение на това да имаме добри и подготвени учители, включително и по отношение на възнагражденията, да обхващаме и включим ефективно всяко едно дете в системата, да модернизираме материално-техническата база, приобщаващото образование. Това са политики, които ние трябва да продължим“, каза образователният министър.

По думите му в сферата на образованието има едно голямо предизвикателство - българската образователна система все още е прекалено настроена към даването на знания и не остава време за формирането на умения. 

„Особено след 4 клас програмите стават много стръмни, учениците и учителите препускат и нямат време за упражнения, затвърждаване на знания и по-задълбочено учене. Особено по-силно се вижда при по-трудните предмети като математика, физика", коментира Вълчев. Той допълни, че това изисква промяна на учебните програми не само количествено, но и концептуално като философия. 

По думите на министъра трябва да бъде променена културата на формализъм в системата, култа към документа и проверките дали учителите са попълнили документа, а не дали са работили с децата и са положили ефективни усилия при работата с тях. „Знаем какво трябва да направим. Другите страни също го правят“, отбеляза Вълчев.  

По отношение на предложенията от синдикатите за въвеждане на оценка за дисциплина, както и на пълна забрана на телефоните в училище, министър Красимир Вълчев коментира, че те са забранени в час и въпросът не е дали да има забрана, а ограничението да се прилага.

„Смея да твърдя, че тази забрана се прилага, но въпросът е ... частта „санкция“ да се прилага по-добре“, каза Вълчев и допълни, че колебанието е дали да има единна забрана или всяко училище да решава. 

А за предлаганата оценка за дисциплина, образователният министър е на мнение, че по-скоро трябва да се обсъдят мерки за подобряването на дисциплината. Вълчев допълни, че според него трябва да се промени цялата система за санкции, а те да се налагат далеч по-лесно, защото в момента има въздържане от налагането им.

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:14 на 25.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация