site.bta Проектите на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж" през 2025 г. са във фокуса на новия брой на в. "Аз-буки"

 Проектите на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж" през 2025 г. са във фокуса на новия брой на в. "Аз-буки"
 Проектите на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж" през 2025 г. са във фокуса на новия брой на в. "Аз-буки"
Проф. д.х.н. Георги Вайсилов, снимка: в. "Аз-буки"

Около 99,5% от бюджета на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ е изразходван и сме удовлетворени от постигнатото, казва в новия брой на в. "Аз-буки" проф. д.х.н. Георги Вайсилов - изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Програма за образование“ и професор във Факултета по химия и фармация на Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

Проф. Вайсилов разказва за дейностите по проектите по Плана за възстановяване, които ще бъдат реализирани през 2025 г. чрез финансиране по Програма „Образование“. По "Приоритет 1" са предвидени дейности, свързани с политиката за приобщаващо образование. Те са насочени към социално-икономическа интеграция на маргинализирани и уязвими групи и ще водят до десегрегация на училищата, създаване на условия за достъп до образование, превенция и предотвратяване на тормоза, насилието и агресията в тях. Тези дейности ще бъдат насочени към конкретни училища и общини, като в някои случаи и неправителствени организации ще могат да кандидатстват към нас с проекти.

Предвидени са и мерки за повишаване капацитета на педагогическите специалисти и непедагогическия персонал във връзка с десегрегацията. Ще се обърне внимание и на работата с родители. Ще имаме и процедури за ограмотяване на възрастни и получаване на диплома за основно образование.

Вторият приоритет е свързан с модернизация и повишаване качеството на образованието. Третият приоритет цели са за засилване връзката на образованието с потребностите на пазара на труда. Заложена е подкрепа за центровете за високи постижения в професионалното образование и обучение, които са изграждат по Националния план за възстановяване и устойчивост.

Има и две процедури, насочени към дуалното обучение в училище. Едната е в рамките на „Интегрирани териториални инвестиции“. Другата е с директно кандидатстване на училищата, които имат желание да се включат в дуално обучение.

Ще има и проект, осигуряващ достъп на уязвими групи и непедагогически персонал до висше образование.

Цялото интервю може да прочетете във в. "Аз-буки". /ПВ/

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:55 на 09.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация