site.btaСредният резултат на четвъртокласниците ни по математика и по природни науки е 530 т. в изследването TIMSS, и са на 14 място от 59 държави

Средният резултат на четвъртокласниците ни по математика и по природни науки е 530 т. в изследването TIMSS, и са на 14 място от 59 държави
Средният резултат на четвъртокласниците ни по математика и по природни науки е 530 т. в изследването TIMSS, и са на 14 място от 59 държави
Резултатите на четвъртокласниците според международното изследване TIMSS бяха представени от служебния министър на образованието и науката проф. Галин Цоков в МОН. Снимка: Никола Узунов/БТА

България за трети път участва в международното изследване TIMSS и днешните резултати са най-добрите резултати по математика в сравнение с 2015 и 2019 г., и средният резултат на българските ученици в четвърти клас е 530 точки. По природни науки, които обхващат знания и умения, свързани с физика, химия, география, биология, средният резултат на българските ученици в четвърти клас също е 530 точки. Той е с 9 точки по-висок от предното изследване през 2019 г., каза днес служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков, представяйки резултатите на четвъртокласниците ни според международното изследване TIMSS от 2023 г.

Проучването е с фокус математика и природни науки, и е проведено в 59 държави. То се прави на всеки четири години от 1995 г. насам, а през 2023 г. България участва за трети пореден път. Проучването в нашата страна обхваща 4103 ученици от 153 училища в страната, както и техните 232 учители и родителите на 4073 от тях. 

Към проучването са разработени и въпросници за ученици, учители и родители, чиято цел е да изучат контекста, в който децата развиват способностите си по математика и по природни науки - семеен, социален, училищен и този в класната стая.

"Изследването е направено през 2023 г. и в него участват 59 държави, като тези точки - 530 точки по математика, и 530 точки по природни науки са значително по-високи от средния брой точки за изследваните държави, където по математика е 503 точки, а по природни науки е 496 точки. Това означава, че нашите ученици се представят значително по-добре в сравнение с четвъртокласниците в много образователни системи", заяви министърът.

Той каза, че може да се направи извод, че най-добре се представят учениците в азиатските държави, като в двете изследвания на първо място са учениците в Сингапур. Много добре се представят също учениците от китайско Тайпе, от Турция, която е на пето място по природни науки. "Трудно може да се даде точно и обективно място на нашите ученици в изследването, но трябва да кажем, че то е накъде между 14 и 15 място в сравнителен план, като трябва да отбележим, че с някои държави имаме еднакъв брой точки. Това е свързано по математика с еднакъв брой точки с Чехия и с Швеция, имаме една точка повече от учениците във Финландия, където средният резултат е 529. Имаме 5 точки повече от учениците в Австралия, 6 точки повече от учениците в Германия", обясни министър Галин Цоков.

В природните науки на първо място отново са учениците в Сингапур, като нашите ученици имат съизмерими резултати с учениците от Швеция, САЩ, Ирландия. С равен брой точки сме с Норвегия - 530 точки. Малко повече са ни точките от Чехия, Румъния, Словения, Латвия, съобщи образователният министър.

"Общият извод от тези резултати е, че нашите четвъртокласници се представят много добре на тези международни сравнителни изследвания, като трябва да добавим, че резултатите до голяма степен се обвързват и анализират с влиянието на различни фактори върху образователната среда и обучението на четвъртокласниците", каза министър Цоков.

(Следва)

 


 

 

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:37 на 26.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация