site.btaОБНОВЕНА Балерината Марта Петкова: „Ромео и Жулиета“ е моя детска мечта
„Ромео и Жулиета“ е моя детска мечта от самото начало, когато постъпих в балетното училище, каза примабалерината Марта Петкова по повод предстоящата премиера на творбата от Сергей Прокофиев. Тя е изпълнител на главната роля – на Жулиета, и художествен ръководител на балета в Софийската опера и балет.
„Имайки възможност да гледам спектакли на националния балет, винаги съм си представила, че един ден ще изиграя Жулиета. Вълнението е огромно, но още по-щастлива съм, че именно Калоян Бояджиев прави постановката. Това е един много успял, изключителен българин, който ние всички много уважаваме и мога да кажа, че работата с него, определено, беше различна – заради това огромно спокойствие, което той ти дава“, каза Петкова.
„Не е имало момент, в който да го усетим напрегнат. Винаги е разбран, винаги е търпелив, винаги отговаряш на всеки един въпрос. Ние сме свикнали да работим по нерви, под напрежение, под стрес. А сега виждаш другата страна – когато всичко става много спокойно. Всичко става с усмивка, което е странно и много приятно за нас, артистите“, каза още Марта Петкова.
По думите й това е „един чисто нов спектакъл, който оживява на сцената с нова хореография, нова сценография, нови костюми“. Всичко е през един нов, леко съвременен поглед, обясни тя.
„Калоян Бояджиев има едни узрели артисти за тези главни роли – за да може спектакълът да е в пълната си емоционална палитра. Защото за тази разтърсваща драматична любовна история трябват артисти, не само техника“, коментира примабалерината.
„Всеки хореограф има свой собствен похват и лексика. Винаги съм казвал, че при мен движенията трябва да са плавни и да преливат от едно в друго. Това е тема номер едно. Може да се каже, че моята стилистика е по-модерна от класическата стилистика. Аз лично съм се водил от най-различни хореографии, защото самият аз съм играл в „Ромео и Жулиета“, в Осло, поставена от Майкъл Кордер. От това също са останали някакви малки нотки и моменти, които аз много съм харесвал. Самият Корда се е водил пък по постановката на МакМилан (Кенет МакМилън – бел. а.). Тези хореографи не се влияят един от друг, а надграждат и се вдъхновяват един от друг“, каза Калоян Бояджиев.
По думите му музиката на Сергей Прокофиев е много специфична: „Тя има лайтмотиви, които отговарят на определени сцени. Самият автор в партитурата е написал кога и какво се случва. Когато написах либретото, аз вървях с музиката на Прокофиев“.
„В много постановки на „Ромео и Жулиета“ Меркуцио е представен с малко по-лек характер, а аз го виждам така, че, ако трябва да направя съвременна версия на „Ромео и Жулиета“, той ще бъде на мотор. Той е човек, който обича живота, но на секундата може да се обърне, да извади шпагата и да налети на бой. При мен Меркуцио има много по-дълбоко психологическо развитие, много по-зрял е“, разказва Калоян Бояджиев. „Аз имам голямо влияние от модерния танц, тъй като имам 13 модерни балета в операта, в Осло, не на палцова техника“, добави той.
Според Калоян Бояджиев, ако душата на един балет са премиерсолистите, то корде балетът е сърцето: „Корде балетът трябва да е жив, да подпомага действието на премиерсолистите. Ако нямаме добър корде балет, никога няма да се получи добър спектакъл. Тоест корде балетът е много важен за мен – като звено“.
Премиерните представления на балета „Ромео и Жулиета“ са на 7, 8, 9 и 10 ноември. Това ще се единствените дати до края на годината, уточни Марта Петкова.
/ДД
/ТС, РБ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text