site.btaИздателството "Клет България" разработи нови ресурси за входните нива по математика и природни науки за учениците в девети клас
Екипът на издателството "Клет България" разработи допълнителни специални ресурси по природни науки и математика, които да помогнат на учениците от девети клас да се справят отлично с входните нива. Всички материали са по модела PISA и могат да бъдат открити в дигиталната образователна платформа на издателството - iZZI, съобщиха от издателството.
В средата на октомври на деветокласниците им предстои да преминат проверка на знанията по природни науки и математика. Оценяването се прави с цел ориентация на образованието към развиване на функционалната грамотност на учениците за успешната им реализация в живота.
Ресурсите на издателството "Клет България" са подходящи за допълнителна подготовка в училище на учениците в девети клас по математика, биология и здравно опазване, химия и опазване на околната среда, физика и астрономия, и природни науки, така и за децата, които се подготвят самостоятелно по посочените предмети, се отбелязва в съобщението.
Материалите в iZZI са изцяло практически, мултидисциплинарни и са насочени към проверяване на функционалната грамотност на учениците. Задачите включват както стандартни статични материали, така и интерактивни симулации на научни експерименти, природни явления и други.
Учителите, които през учебната 2024/2025 година ще работят по учебници с марките "Булвест 2000", "Анубис", "Изкуства" и/или Klett, имат безплатен достъп до образователната платформа iZZI. Учениците от първи до трети клас, и от осми до 12-и клас могат да намерят код за достъп към платформата от вътрешната страна на корицата на своите учебници. В момента има кампания за безплатен 30-дневен достъп на всеки, който желае да се докосне до необятния свят на образователната среда в платформата.
Както БТА писа, измерването на умения в областта на природните науки за деветокласниците се планира е планирано за 14 и 15 октомври и ще се осъществи на електронни устройства. Това съобщи тогава служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков пред социалните партньори от Отрасловия съвет по образованието в Министерството на образованието и науката (МОН), цитиран от пресцентъра на ведомството.
Това няма да е външно оценяване и за да не се създава стрес у учениците, резултатите при желание от страна на ученика и по преценка на учителя ще се вписват вместо текуща оценка от входно ниво, обясни министър Цоков.
С тестовете, включващи задачи за измерване на умения в областта на природните науки, учителите по съответните предмети ще бъдат подпомогнати в задаването и оценяването на такъв тип задачи и ще се апробират и различни платформи, които в бъдеще биха могли да подпомагат обучението, подготовката и провеждането на различни видове изпити и изпитвания. Също така ще се постави и фокус върху ключови за международното изследване PISA - 2025 теми, като енергия, зелена енергия, парников ефект, озонова дупка, рециклиране, и учениците ще се доближат до типа задачи и средата, в която част от тях ще работят по време на реалното изследване.
/ТС/
news.modal.header
news.modal.text