site.btaФинансиране за нови класни стаи и 15 центъра за специална образователна подкрепа ще осигури МОН през новата учебна година

Финансиране за нови класни стаи и 15 центъра за специална образователна подкрепа ще осигури МОН през новата учебна година
Финансиране за нови класни стаи и 15 центъра за специална образователна подкрепа ще осигури МОН през новата учебна година
Финансиране за нови класни стаи и 15 центъра за специална образователна подкрепа ще осигури МОН през новата учебна година. Снимка: МОН

Финансиране за нови класни стаи по хуманитарни науки, география и икономика, технологии и предприемачество и за целодневна организация на учебния ден ще получат 426 училища в страната. Финансиране получават и 15 центъра за специална образователна подкрепа. Паричната помощ е осигурена от Министерството на образованието и науката (МОН) по Национална програма ''Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда'', съобщиха от образователното ведомство.

Предвидените средства по този модул от програмата за 2024 година са над седем милиона лева.

Благодарение на подкрепата през новата учебна година образователните институции ще имат възможност да оборудват учебни кабинети, в които учениците се обучават за придобиване на ключови компетентности по български език и литература, история и цивилизации, философия, чужди езици, география и икономика, и технологии и предприемачество. Ще бъдат обновени и стаи за занимания по интереси за целодневна организация на учебния ден, както и библиотеки, и кътове за четене.

С отпуснатите средства училищата могат да закупуват учебна литература за изучаване на чужди езици, художествена литература, сборници и речници, стенни карти, табла и атласи, портрети на революционери, писатели, и други. За създаване на приятна и стимулираща ученето обстановка, класните стаи се обзавеждат съобразно изучавания учебен предмет, в това число с тематични ученически маси и фототапети, допълват от МОН.

/ЙВЛ

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:56 на 11.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация