site.btaМетеоритът, паднал в Германия през януари т.г., е на около 4,5 млрд. години, установиха учени

Илюстрация: Пиксабей

Метеоритът, който падна близо до Берлин през януари т.г., е на около 4,5 милиарда години и принадлежи към редкия клас обрити, предаде ДПА, като цитира учени.

Заключенията им са публикувани в изданието Meteoritics & Planetary Science.

Небесното тяло 2024 BX1 изгоря на 21 януари близо до Берлин в зрелищно небесно шоу, припомня ДПА. Фрагменти от него паднаха в района на Хавеланд, провинция Бранденбург, като много от тях бяха събрани от учени и колекционери.

Около 202 парчета с общо тегло 1,8 килограма бяха открити в района, разпръснати на площ 1,5 км на 10 км.

Учените нарекоха метеорита Рибек на мястото, където е намерен.

Проучването на изследователи от университета в Мюнстер установи, че небесното тяло принадлежи към изключително редкия клас обрити, които са богати на магнезий и силиций.

Рибек има специален статут в този рядък клас, тъй като има изключително високо съдържание на фелдшпат - минерал от групата на силикатите, установиха учените.

Екипът предполага, че по-голямото небесно тяло, от което е бил част, е на около 4,5 милиарда години и произхожда от астероидния пояс между Марс и Юпитер, отбелязва ДПА.

/АГ/