site.btaОнлайн платформа и Катедра по туризъм на Великотърновския университет ще рекламират България като дестинация за събитиен туризъм

EZ 16:02:31 01-02-2022
HT1559EZ.021
Туризъм - Великотърновски университет

Онлайн платформа и Катедра по туризъм на Великотърновския университет ще рекламират България като дестинация
за събитиен туризъм


София, 1 февруари /БТА/
Преподаватели и студенти от Катедра по туризъм от Великотърновски
университет "Св. св. Кирил и Методий" и първата по рода си онлайн платформа
за подходящи места за събития се обединяват в проект за популяризиране на
привлекателните места в страната ни за мероприятия от корпоративен, частен
или национален характер, съобщиха от университета във Велико Търново.

Events Guide ще представлява наръчник за най-интересните локации за събития в 8-те туристически района на страната ни, сред които Бургаски черноморски, Родопски, Рило-Пирински, Тракийски и др.
Наръчникът ще бъде качен онлайн през пролетта в единствената платформа за намиране на места за събития Eventplus.bg.

Той ще съдържа данни, анализи и оценки на всеки от осемте туристически района на страната. Ще бъдат извеждани данни за населените места и районите, както и техни конкурентни предимства, касаещи пряко организаторите при избора им на дестинация за провеждане на конгресно-конферентно събитие. Вниманието на читателя ще се насочи и към спецификата на конгресно-конферентния туризъм чрез важни теоретични обосновки, изводи и препоръки. Всички статии за 8-те района ще са базирани на научно-изследователска дейност от студенти от катедра "Туризъм" от Великотърновски университет "Св. св. Кирил и Методий" и ще са написани от техните преподаватели.

Идеята за наръчника за събитиен туризъм се ражда през 2020-та година от създателя на платформата за събития - Ралица Иванова. Инициативата впечатлява ас. д-р Надежда Костадинова - преподавател в катедра "Туризъм" при Великотърновския университет "Св.св. Кирил и Методий". Тя предлага тези проучвания за събитиен туризъм да се включват в учебната програма на студентите. Така те ще се въвеждат в реална среда и ще опознаят част от туристическия продукт, с който биха работили.

Събитийният туризъм у нас, и в частност неговото по-тясно направление - конгресно-конферентният, е слабо засегнат в националната и регионалната политика на страната. Вторият се свързва предимно с големите градове, като София, Пловдив и Варна. При по-насочено изследване става ясно, че условия и потенциал за разгръщане на този нишов туристически продукт, както и за неговото усъвършенстване, са налични и в други туристически дестинации на България. /ПВ/
/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:51 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация