site.btaДенис Манев и Стилиян Христов показват истинността на неподправеното в изложбата „Добрият, лошият, злият“

Денис Манев и Стилиян Христов показват истинността на неподправеното в изложбата „Добрият, лошият, злият“
Денис Манев и Стилиян Христов показват истинността на неподправеното в изложбата „Добрият, лошият, злият“
Плакатът на събитието. Снимка: Организаторите

„Добрият, лошият, злият“ е озаглавена изложбата на Денис Манев, Стилиян Христов и куратора Георги П. Павлов. Експозицията може да бъде разгледана от 13 до 22 май в столичната галерия Doza, съобщават организаторите.

„Изложбата на Денис Манев и Стилиян Христов има за цел да покаже истинността на неподправеното. Тя изследва тежкия казус на адаптацията на схемата и формата към съдържанието, преплетени от желанието на човека, стоящ зад всичко. Първоначалната идея за изследване на невидимото, или по-скоро незабележимото в междинните пространства, заобикалящи ни, се превърна в изучаване на концепцията за „грозотата“ в конструкционните решения, заедно с отражението им в българската народопсихология“, разказват от екипа.

Организаторите отбелязват, че авторите на изложбата нямат за цел да критикуват градската еклектика, а по-скоро да обърнат внимание на извършвани сякаш на инат архитектурни решения. „Те показват една сериозна особеност на съвременната архитектурна нагласа - архитектура на постоянното сега, напасваща се според нуждите. Пленени от нуждите на настоящето тези пространства спят в един почти вечен момент. Който колкото и да поддържа себе си, съдържа и собствените си призраци, евентуално поражда рушащи го противоречия. И най-вече таи надеждата, че отвъд 5 мм - 10 мм мазилка се крие един спомен за какво е било и какво може да бъде“, казват те.

Денис Манев (р. България, 1999) е визуален артист и фотограф. Между света на паметта и света на преживяването съществува фина граница, изображенията, които разобличава напомнят на съновидения, в които се оспорват тези граници на фикция и реалност, символите се видоизменят, миналото и настоящето се сливат в призрачна сглобка. Композициите и ситуациите, които създава или по-скоро провокира, приемат формата на ефимерни поетични образи, трайни следи балансиращи на ръба на разпознаването и отчуждението.
През август 2022 г. издава първата си фотокнига „Аз, Изцяло Мой“, което води до самостоятелна изложба в София под същото име. През май 2023 г. участва в груповата изложба Nylona Brunch & Coworking заедно с Вълко Чобанов, Аарън Рот, Димитър Шопов, Страхил Пенев, Мич Брезунек и др. Участва в поп-ъп изложбата на Synaesthesia Collective „Образцов дом“ заедно с други артисти като Диана Бункин, Никола Стоянов, Георги П. Павлов, Кърт Колев и други. Участва в Emergence Art Fest Варна 2024 и Sofia Underground 2024.

Стилиян Христов (р. България, 2000) е завършил бакалавърска степен Архитектура към ТУ-Берлин и продължава магистратура в Политехнико ди Милано. До момента в академична насока работи предимно в контекста на преизползване на строителни отпадъци, вернакулярни пространствени решения и експерименталното материалознание. Значителни проекти включват редизайн на санитарните помещения към летището БЕР Бранденбург, който печели конкурс за студентски проект към ТУ-Берлин. За бакалавърската си дисертация разглежда експерименталното използване на пресовани коркови блокове като носещи елементи за нов квартал в Порто, Португалия, където пространствената логика следва изследванията на Луис Кан върху средновековни английски и шотландски замъци.

/ВСР

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:37 на 24.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация