site.btaСоциално-емоционалните умения са ключови за добрите резултати и за реализацията на учениците, каза заместник-министър Наталия Митева
Министерството на образованието и науката (МОН) поставя акцент върху развиването на социално-емоционалния компонент за учениците и учителите. Това каза служебният заместник-министър на образованието и науката Наталия Митева на дискусия, организирана от Националната мрежа за децата, съобщи пресцентърът на МОН.
Наред с развиването на социално-емоционални умения с промените на учебните програми и със свързаните с тях методи на преподаване, учениците ще могат да използват придобитото знание в реални ситуации и да развиват умения за живота. Така ще се подобрят и техните образователни резултати.
Фокус на дискусията бяха националните външни оценявания в системата на училищното образование, както и стратегическите усилия на Министерството на образованието и науката за по-рамкови и компетентностно ориентирани учебни програми. Бяха коментирани международните изследвания като PISA, както и възможните промени в стандартите за оценяване на знанията на учениците.
По време на форума беше засегната и темата за противодействие на агресията. Работим върху методики за предотвратяване на агресията, привлечени са много специалисти, сред които психолози и медиатори, каза Наталия Митева.
Сред темите бяха също грижата за децата в ранна възраст, преминаването на едносменен режим в училищата и необходимостта от строеж на нови сгради в София и големите градове. По Програмата за изграждане, пристрояване, надстрояване и реконструкция на детски ясли, детски градини и училища за периода 2024-2027 г. предстои строителството на девет нови училищни сгради. Едната ще е за изцяло ново училище в София, а останалите осем - за нови сгради на съществуващи образователни институции. Други 34 училища ще бъдат ремонтирани и надстроени. Това ще помогне за увеличаването на броя на училищата, преминали на едносменен режим на обучение. Бюджетът на програмата е 240 млн. лв.
/ТС/
news.modal.header
news.modal.text