Завесата е пето действие е от 20 000 копринени рози, ръчно бродирани в Китай

site.btaНад 230 костюма сменят артистите във „Фантомът на операта”

Над 230 костюма сменят артистите във „Фантомът на операта”
Над 230 костюма сменят артистите във „Фантомът на операта”
Над 230 костюма сменят артистите на сцената на „Фантомът на операта”, снимка – „БГ саунд стейдж“

С над 230 костюма излизат стотината актьори, балетисти и статисти на сцената на „Фантомът на операта”. „Шити са на ръка от многобройни шивачи и се поддържат за всяко представление в перфектен вид от екип професионални гардеробиери. Костюмите се перат и гладят след всяко представление, за да бъдат в перфектен вид за сцената“, разказват организаторите от „БГ саунд стейдж“.  

По думите им всеки един от костюмите е създаден специално за всеки отделен герой, типичен за епохата от 1850 година в Париж. Там се разиграва една от най-прочутите и трагични любовни истории на сцената – тази на Кристин Дайе, Раул и Фантома на операта.

Пищните облекла са изработени от коприна, кадифе, дантели, с над 1 200 пришити декоративни елементи – скъпоценни камъни, мъниста, апликации. Завесата, която се спуска в пето действие, е направена от 20 000 копринени рози, ръчно бродирани в Китай. За завесите са използвани 2230 метра плат, 900 от които са специално боядисани. Ресните с пискюли са с дължина 226 метра. Те са съставени от 250 килограма боядисана вълна, в която са вплетени 5000 дървени мъниста, внесени от Индия.

Подготовката на актьора, който изпълнява ролята на Фантома, отнема повече от два часа за всяко представление. Процесът е дълъг. Първо се подготвя лицето. То трябва да е гладко избръснато, хидратирано и след това внимателно подсушено. Следва техническата част по фиксиране на маската, довършване на грима и прическата, поставяне на микрофоните и лещите. Това, което зрителят вижда накрая, е един комплексен и сложен продукт на усилията на много хора – продуцент, режисьор, сценарист, гримьор, техници.

Що се отнася до гардероба, „Фантомът на операта” се смята за най-естетически изпипаната и пищна постановка на Бродуей. Именно заради костюмите постановката е удостоена с престижната театрална награда „Тони”.

Дизайнерът на костюмите е и дизайнер на декорите. Пресъздавал е интериора на Парижката опера, огромния полилей – важен участник в края на първо действие, въртящата се сцена, показваща дълбините на операта, кулисите, и балната зала за сцената „Маскарад”.

Както писа БТА, прочутият мюзикъл на Андрю Лойд Уебър ще се играе 14 пъти в София, в зала 1 на НДК, от 11 до 21 април. Очакват се публика от близо 44 хиляди души.

/ДД

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:47 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация