site.btaМинистерството на образованието и УНИЦЕФ подписаха Меморандум за сътрудничество в подкрепа на българските ученици и учители
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков и представителят на УНИЦЕФ за България - Кристина де Бройн, подписаха Меморандум за сътрудничество в подкрепа на българските ученици и учители, съобщи пресцентърът на ведомството.
“За МОН развитието на уменията на децата е ключов приоритет и нашето сътрудничество може да даде добавена стойност по отношение на тяхното личностно развитие и благополучие“, каза министър Цоков. По думите му за министерството е важен балансът между компетентностите на децата и тяхното благополучие. “Освен знаещи и можещи, те трябва да бъдат и щастливи“, отбеляза той.
“С Министерството на образованието и науката имаме общо виждане за качествено образование, а чрез този меморандум виждаме резултатите от това дългогодишно партньорство”, подчерта Кристина де Бройн. Двамата с министър Цоков обсъдиха и възможността за включване на България в допълнителен анализ на резултатите от PISA с подкрепата на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).
Съгласно подписания меморандум съвместните политики на МОН и УНИЦЕФ са свързани с образованието и грижата в ранна детска възраст; осигуряване на равен достъп до качествено образование; осигуряване на сигурна училищна среда; подкрепа на учениците за реализиране на потенциала им. Министерството на образованието и международната организация ще подпомагат училищните екипи и педагогическите специалисти при прилагането на средства за допълваща и алтернативна комуникация за децата със специални образователни потребности.
МОН и УНИЦЕФ ще си сътрудничат и в превенцията на отпадането от образователната система. Организацията ще оказва подкрепа за ефективното функциониране на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, а подобряване на информационната система за реализиране на механизма. Съвместната работа ще включва и прецизиране на причините, които повлияват на риска от отпадане и необхващане от системата, както и за планиране на ефективни мерки, заедно с повишаване на капацитета на екипите за обхват, допълват от МОН.
Предвижда се създаване на мрежа за менторска подкрепа към училища, въвеждащи цялостен училищен подход за позитивна и сигурна училищна среда, надграждайки опита по съвместната програма “Стъпки заедно“. Сред целите на тази мрежа ще бъдат развитието и укрепването на механизмите за участие на учениците, и насърчаването на ученическото самоуправление. Очаква се да бъдат подкрепяни иновативни форми и платформи за участие; сътрудничеството за събиране на данни и анализи на дейността на ученическите съвети, както и развитието на умения на учениците за участие и застъпничество.
/ТС/
news.modal.header
news.modal.text