site.btaОбразователни медиатори, учители и директори от 11 общини бяха на обучение в Норвегия

Образователни медиатори, учители и директори от 11 общини бяха на обучение в Норвегия
Образователни медиатори, учители и директори от 11 общини бяха на обучение в Норвегия
Образователни медиатори, учители и директори от 11 общини бяха на обучение в Норвегия. Снимка: МОН

Образователни медиатори, учители и директори на детски градини от 11 български общини бяха на обучителна визита в Норвегия. Те придобиха нови компетентности за включване и трайно приобщаване на деца от уязвими групи в образователния процес, както и за запазване на културната им идентичност като представители на различни етноси. Участниците се запознаха и с методи за изграждане на безопасна и приобщаваща образователна среда, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Акцент в обучението беше поставен върху интеркултурното образование, подкрепата на медиаторите в целия процес по приобщаване на децата, както и на работата със семействата и участието на родителите. Участниците усвоиха знания за изграждане на цялостен училищен подход за демократично образование. Те бяха запознати с Рамката на компетенциите за демократична култура на Съвета на Европа и с придобиването на нови методи и похвати за интегрирането й в ежедневната си работа.

Българската група беше ръководена от заместник-министъра на образованието и науката д-р Емилия Лазарова. Визитата е по проекта "Изграждане на капацитет за образователно и социално включване", който се реализира от Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства (ЦОИДУЕМ) в партньорство със Софийския университет "Св. Климент Охридски" и с Европейския Вергеланд център (EWC) в Осло.

Обучението се състоя в Европейския Вергеланд център. Директорите, медиаторите и учителите посетиха местни детски градини и на терен се запознаха с работата с деца от имигрантски семейства от различни националности. Разгледаха разнообразни форми и технологии за усвояването на норвежкия език от децата, за който той не е майчин.

Участниците посетиха също Ромския културен и ресурсен център за ромската култура и история - "Романо кхер". Те усвоиха практики за осигуряване на равен достъп до образование на деца и ученици от уязвими групи, и за осигуряване на допълнителна подкрепа за личностно развитие.

Включилите се учители, медиатори и директори са представители на Столичната община, Пловдив, Бургас, Кюстендил, Перник, Самоков, Лом, Бойчиновци, Мъглиж, Николаево и Стамболийски. Те бяха приветствани от извънредния и пълномощен посланик на Република България в Норвегия Десислава Иванова и от изпълнителния директор на Европейския Вергеланд център Ана Перона.

В професионалното обучение се включиха още д-р Лало Каменов - ръководител на проекта, и Грета Ганчева - директор на дирекцията "Приобщаващо образование" в МОН.

Проектът е финансиран по програмата "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“ на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство - 2014-2021 г.

 

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:51 на 22.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация