site.btaВ Исторически музей – Батак гостува изложбата „Рекламата е душата на търговията“


В Исторически музей – Батак гостува изложбата „Рекламата е душата на търговията“, съобщиха от културната институция. В експозицията е представена печатната реклама в България през първите десетилетия на ХХ век, уточняват от музея.
Разглеждайки изложбата, посетителите ще разпознаят имената на редица световни фирми, които както тогава, така и сега присъстват на българския пазар. По стил и настроение рекламите от първите десетилетия на ХХ век са различни от рекламите в съвременността. Събрани заедно в изложбената зала, те надскачат собствената си значимост и пресъздават обществото ни преди сто години като модерно, елегантно и симпатично. Съдейки по рекламите в печата от онова време, българите са обичали да слушат радио и грамофонни плочи, да танцуват, да се забавляват и да пътуват. На Лъвов мост са се продавали билети за презокеански параходи, разказват още за експозицията от Исторически музей - Батак.
Изложбата показва и родолюбието на българите и способността им да създават ценности – материални и духовни. Правят впечатление думите на един финансов министър от този период: „Нашият лев се крепи върху слабата черупка на българското яйце“, изтъкват организаторите.
Изложбата е изготвена от Държавен архив – София със спонсорството на AEG – марка, която присъства в България повече от век.
В края на февруари в музея се откри изложбата „Ретро Батакъ“, представляваща осем табла с размери 70/100 см. с ключови за града сгради.
През януари Историческият музей - Батак обяви дарителска кампания за набиране на вещи, свързани с просветното дело в града, а през септември 2024 година получи Златен приз за опазване и популяризиране на българската история `2024.
/ХК/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина