site.btaМинистерството на образованието и Синдикатът на българските учители отличиха 50 добри практики за работа с деца от уязвими групи

Министерството на образованието и Синдикатът на българските учители отличиха 50 добри практики за работа с деца от уязвими групи
Министерството на образованието и Синдикатът на българските учители отличиха 50 добри практики за работа с деца от уязвими групи
Министерството на образованието и Синдикатът на българските учители отличиха 50 добри практики за работа с деца от уязвими групи. Снимка: МОН

Министерството на образованието и науката (МОН) и Синдикатът на българските учители (СБУ) отличиха 50 добри практики в образователния процес с деца от уязвими групи. Това стана на финала на осмия Национален конкурс за добри педагогически практики в прилагането на образователното приобщаване на деца и ученици от уязвими групи, в който участваха над 150 учители, директори и други педагогически специалисти, както и експерти от Регионалните управления на образованието, съобщи пресцентърът на МОН.

"Конкурсът мотивира учителите да постигат по-добри резултати в работата си. Те имат нужда също от свое споделено пространство, от място за вдъхновение, за разпалени дискусии и за намиране на подходящи решения", каза в приветствието си заместник-министърът на образованието и науката Емилия Лазарова. Тя отбеляза, че е много полезно да се споделят идеи за приобщаването, за допълнителните обучения по български език, за работа с децата, учителите и семейството за преодоляване на взаимните негативни предразсъдъци и стереотипи, за интердисциплинарни уроци. Заместник-министърът призова педагозите да предложат своите уроци за платформата "Дигитална раница", за да достигнат до много повече колеги и да провокират и тяхното желание за споделяне.

"Конференцията дава възможност за изграждане на нови мисловни хоризонти за всички - педагогически специалисти, директори на образователни институции, образователни експерти, преподаватели от висши училища и други заинтересовани страни", каза Емилия Лазарова. По думите й приобщаващото образование гарантира осъществяването на диференциран и индивидуализиран подход към всяко дете и ученик спрямо неговите потребности, способности и интереси. Това е гаранция и за прилагането на политики за приобщаване, при които образователната система се адаптира спрямо потребностите на децата и учениците, вместо да изисква на първо място те да се адаптират към системата.

Председателят на СБУ д-р на икономическите науки Янка Такева благодари на учителите, че са създали в своите детски градини и училища методики, форми и похвати, които помагат в много трудната работа да мотивират да учат ученици от рисковите групи, както и техните родители.

По време на форума фокус на дискусиите бе също работата с деца със специални образователни потребности, както и с деца с таланти.

 

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:15 на 19.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация