site.btaДигитална планетарна зала ще бъде открита в астрономическата обсерватория в Силистра

Снимка: Община Силистра

Дигитална планетарна зала ще бъде открита в Народната астрономическа обсерватория (НАО) „Галилео Галилей“  в Силистра, съобщиха от местната община. Средствата за закупуването на оборудването са осигурени по Национална програма „Предоставяне на съвременни условия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в институции в системата на предучилищното и училищното образование“.

С реализирането на проекта за дигитализация на НАО „Галилео Галилей“ се дава възможност за балансирано използване на високотехнологични образователни решения, съответстващи на динамиката, в която израстват съвременните ученици. Планетариумът предоставя илюстриране на учебното съдържание по астрономия за всички степени на училищното образование, както и за определени уроци по физика, биология, география, химия, в които също има астрономически елементи.

Обсерваторията вече разполага със специализиран проектор, който дава възможност зрителят да се пренесе в недрата на една черна дупка, да види какво има в центъра на нашата галактика Млечен път и да се разходи до видимия от нас край на Вселената.

Обособено е помещение (звездна зала) с диаметър 9 метра и полусферичен купол, върху който се извършва пълнокуполно изображение.

Планетариумът в НАО – Силистра е достъпен за посещение от организирани ученически групи, от жителите на Силистра и на региона,  по предварителна заявка.

Към 09:27 на 11.07.2024 Новините от днес