site.btaНад 900 училища се включиха в обучение за изграждането на STEM центрове

Над 900 училища се включиха в обучение за изграждането на STEM центрове
Над 900 училища се включиха в обучение за изграждането на STEM центрове
Снимка: Министерство на образованието и науката

Над 900 представители на училищата, които ще получат финансиране за изграждане на STEM центрове по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), се включиха в обучение за попълване и подаване на формуляр за кандидатстване в Информационната система за механизма (ИСУН). Това съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Целта на инвестицията е да подпомогне за разработването на интегрирана учебна среда от ново поколение, която да поощри и подкрепи образователните иновации в обучението и преподаването в сферата на природните науки.

"Няма идеален STEM център - най-добрият е този, който най-добре и в пълнота отговаря на нуждите на вашето училище", заяви при откриването на обучението заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева. Тя подчерта, че няма препоръчани от МОН организации или търговски дружества, с които да се работи и призова при всички опити за подобни внушения от недобросъвестни субекти веднага да се сезира институцията.

Обучението се организира от Министерството на образованието и науката, както и от Изпълнителната агенция "Програма за образование". Процедурата "Училищна STEM среда" се реализира с финансовата подкрепа на Европейския съюз, от Механизма за възстановяване и устойчивост. Общият размер на финансирането е 534 335 450 лева.

Основната цел на процедурата е осигуряване на физическата среда и техническото оборудване и обзавеждане на STEM пространства в училищното образование с оглед създаване на интегрирана учебна среда от ново поколение, която да поощри и подкрепи образователните иновации в обучението и преподаването в сферата на STEM, и да се повиши интересът към науките и научните изследвания у учениците.

В рамките на процедурата ще се подкрепи изграждане на STEM центрове и на високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи в училищата чрез доставка на оборудване, обзавеждане, софтуер и строително-монтажни работи. Целта е да се обособят нови пространства за учене от съвременен характер и да се преобразуват съществуващи традиционни учебни пространства и общи пространства/зони за създаването на нова архитектурна образователна среда.

Във всички 2271 държавни и общински училища, и центрове за специална образователна подкрепа в България ще бъде изградена училищна STEM среда със средства по Националния план за възстановяване и устойчивост, каза на 19 април служебният министър на образованието и науката проф. Сашо Пенов при представянето на процедурата за кандидатстване. Той уточни, че училищата, в които вече са изградени STEM центрове по Националната програма, също участват сега, но ще се отчете, че вече са ползвали обществен ресурс.

На представянето на процедурата в МОН тогава присъстваха също проф. Георги Вайсилов - изпълнителен директор на Изпълнителната агенция "Програма за образование", и заместник-министърът на образованието и науката Надя Младенова.

"Основната цел е да се повиши интересът към науката и научните изследвания на учениците, като всеки ученик да може да пипне микроскоп, да погледне спътниците на Юпитер през телескопите, които ще бъдат купени, да направи сам химична реакция, да види как функционират новите източници на енергия в съответните STEM кабинети за зелена енергия и за устойчиво развитие. Ще бъде финансирано изграждането на кабинети в пет области: роботика и кибер-физични системи, дизайн и 3D прототипиране, природни науки, зелени технологии и устойчиво развитие, математика и информатика. Общата стойност на процедурата е над 530 милиона лева, като отделните училища, според броя на учениците си през последните три години, ще бъдат финансирани със суми за изграждане на STEM среда между 50 000 и 600 000 лева. Допълнително ще има и финансиране за изграждане на високотехнологични свързани класни стаи, които ще позволят на отделните училища да провеждат съвместни обучения и не само учителите, а и учениците да ги използват при различни съвместни дейности", каза тогава проф. Георги Вайсилов.

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:23 на 04.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация