site.btaЗасега опитомената мода се подчинява единствено на продажбите

Засега опитомената мода се подчинява единствено на продажбите
Засега опитомената мода се подчинява единствено на продажбите
Фарел Уилямс със семейството си като гост на модно ревю през 2022 г. Снимка: АП

Изправена пред предизвикателствата на глобални кризи и конфликти, модата продължава да търпи опитомяване. 

Преди петдесетина години големите звезди на червения килим са все още музи и рекламни лица на големите модни марки. Сътрудничеството на Одри Хепбърн с „Живанши“ е плодотворно и за бизнеса, и за имиджа на актрисата. По-късно Карл Лагерфелд ще бъде вдъхновен от стила и излъчването на принцеса Каролин от Монако. Принцеса Даяна популяризира британския поглед към облеклото благодарение на умението си да работи с подходящите дизайнери. И все пак в продължение на много години Елизабет Тейлър остава единствената, дръзнала да предложи своя марка парфюм.  

Днес големите звезди смело прекрачват в света на модата като творци, възползвайки се от факта, че това е уникална форма на изкуство. Почитателите на Виктория Бекъм, Кание Уест, Джесика Симпсън, Риана, Фарел Уилямс правят творчески и морален избор, спирайки се на творенията с подписа на преуспелите в музиката или киното личности. Обхватът на влиянието на този тип дизайнери, артистични директори и създатели на линии бельо или часовници пресича множество медии и комуникативни канали. Въпрос на време беше големите марки да се възползват от възможността знаменитостите да достигат до нови групи потребители и да влияят на пазара по нов начин. Някои от тях като Кание Уест се оказаха провал – инфлуенсърът не може да гарантира адекватно поведение във всичките си публични изяви. Фарел Уилямс – новият артистичен директор на „Луи Вюитон“ – засега успява да оправдае доверието на концерна LVMH.

Уилямс не е първият американец, работил за иконичната модна марка за луксозни кожени изделия, която е основана преди 160 години в Париж с цел да обслужва съпругата на Наполеон Трети. През „Луи Вюитон“ са преминали дизайнерите Марк Джейкъбс и Върджил Абло. Първият превръща бранда в глобално разпознаваем символ на лукса, надхвърлящ традиционното схващане за френска изтънченост. Вторият качва уличния стил на модния подиум и на витрините в бутиците на „Луи Вюитон“ в Ню Йорк, Йоханесбург, Лугано, Токио, Шанхай.

Носителят на награди „Грами“ Фарел Уилямс има дълга история в модата, включително съвместна работа с „Луи Вюитон“ , преди да поеме поста на артистичен директор през февруари тази година. Той е обявяван многократно за най-добре облечен мъж на червения килим, женен е за дизайнерката Хелън Ласичан и е баща на четири деца. Засега в поведението му няма нищо, което да нанесе имиджови щети на марката. Не изглежда склонен на резки движения и скандални експерименти като дизайнера Демна, работещ за „Баленсиага“. Критиките на организацията ПЕТА за употребата на животински кожи в колекцията, представена преди дни на Седмицата на мъжката мода в Париж, не могат да навредят на марката. Все пак „Луи Вюитон“ започва историята си като  производител на кожени изделия, а глобалната експанзия днес води до растеж на продажбите в географски точки на света, където загрижеността за добруването на животните не са приоритет.

Според френското издание на „Вог“ колекцията на Фарел Уилямс представлява успешно взаимодействие между „ДНК“ на марката и личния стил и вкус на изпълнителя, завладял света с хитове като „Happy” и  „Freedom”.  Някои от моделите дори изразяват почит към шивашкия занаят и сякаш правят заявки за нещо повече от прет-а-порте. За почитателите на модата остава да видят дали глобалното нахлуване за инфлуенсърството в модата няма да доведе до по-малко философия, история и архитектура на модните подиуми. Засега екстравагантните изяви на професионални дизайнери като Джон Галиано, скандализирал „Диор“ с обличането на манекенките в дрипи и стари вестници, и Вивиан Уестууд с призива „Не си купувайте много дрехи!“ остават безвъзвратно в миналото.

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:22 на 20.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация