site.btaВ Аржентина представиха вкаменелост на огромен динозавър с дълга шия

В Аржентина представиха вкаменелост на огромен динозавър с дълга шия
Илюстрация: Пиксабей

Аржентински палеонтолози представиха открити в Патагония останки от нов вид гигантски дълговрат растителнояден динозавър, който се нарежда сред най-големите, намирани някога, предаде Ройтерс.

Находката в природния резерват „Пуебло бланко“, представена в четвъртък, е открита от учените през 2018 г. Костите на динозавъра обаче били толкова големи, че микробусът, който ги е превозвал до лаборатория в Буенос Айрес, се преобърнал, като за щастие никой не e пострадал, а костите останали невредими.

Палеонтологът Николас Чименто съобщи, че учените решили да нарекат динозавъра Chucarosaurus („неукротим“) Diripienda („разбъркан“), тъй като се е търкалял и е оцелял при инцидента.

С тегло от 50 тона и дължина от 30 метра, това е най-големият динозавър, откриван някога в планинския район на Рио Негро. Той е живял през късната креда наред с хищници, риби и морски костенурки.

Бедрената кост на този динозавър с дължина 1,90 м е била счупена на три части, всяка от които е тежала над 100 килограма, а за да я вдигнат, са били необходими поне трима души, твърдят учените.

Патагония е дом на най-големите растителноядни динозаври в света, като колосалния Patagotitan mayorum, най-големия динозавър, откриван някога. Учените обаче все още не знаят защо видовете там са се развивали толкова бързо, а в някои случаи не са спирали да растат през целия си живот.

Палеонтологът Матиас Мота обясни, че докато Chucarosaurus Diripienda, принадлежащ към инфраразред завроподи, е съперничил на други патагонски гиганти по размери и тегло, характеристиките на бедрата, предните и задните крайници подсказват, че е бил по-тънък и грациозен.

В Аржентина са открити около 140 вида динозаври, като това я нарежда сред трите най-големи държави в света по отношение на този род палеонтологични открития, заедно с Китай и Съединените щати.

/АКМ/