site.btaС 4 торти отбелязаха 80 г. на Ал Бано във втората фестивална вечер на Сан Ремо


Втората вечер на фестивала в Сан Ремо премина отново с бляскави тоалети, звездно участие, скандал и политика, предадоха АНСА и РАИ Уно.
Вчера бяха изпълнени останалите 14 песни в конкурсната програма и бе представена общата класация до момента, в която продължава да води Марко Менгони. На второ място са дуета „Колапеше и Дамартино”, а на трето - певицата Мадам.
Съводеща на втората фестивална вечер беше журналистката Франческа Фаняни, избрала да облече три тоалета в черно-сивата гама от серията „Армани приве”, проектирани от „Крал Джорджо”, както италианците наричат Джорджо Арамани. В традиционния монолог на съводещите на фестивала Фаняни избра да говори за непълнолетните престъпници от италиански затвор, с които тя е имала възможност да разговаря и които са показали пред нея желание да се променят.
Другият съводещ на фестивала Джани Моранди пък пя заедно с Ал Бано и Масимо Раниери и тяхното импровизирано трио изпълни микс от най-прочутите хитове на тримата. След това на сцената на фестивала бяха изнесени четири огромни торти в чест на Ал Бано, който през май навършва 80 години. На всяка торта имаше по 20 свещички.
Звездните чуждестранни гости на фестивала бяха „Блек айд пийс”, които изпълниха най-прочутите си парчета.
А политиката се появи под формата на монолог на Друзила Фоер, алтерегото на актьора и певец Джанлука Гори и на италианката от ирански произход Пегах, която е защитничка на правата на иранските жени. Фоер и Пегах припомниха, че иранските жени са лишени от свободите, на които се радват жените в останалите части на света. Те също така припомниха и песента „Барайе” композирана от иранеца Шервин Хаджипур, който е смесил туитове на протестиращи срещу властите ирански младежи. Преди броени дни песента спечели наградата „Грами” за социално ангажирано парче. Тя се превърна и в химн на настоящото протестно движение в Иран.
Провокацията във втората вечер на феста дойде от сицилианския комедиант Анджело Дуро, който произнесе монолог, посветен на труда и на семейните отношения. Дуро се похвали, че от години произнася комедийни монолози пред публика и хората дори му плащат за това. После той реши да шокира зрителите, като остана по гащи и показа среден пръст. В отговор на което водещият на фестивала заяви, че това може и да е началото на кариерата на Дуро, но може да се окаже края на неговата собствена кариера като водещ на Сан Ремо. Появи се версия, че чрез тази изява по гащи комикът е искал да имитира и да се подиграе дори с прозрачна рокля на съводещата в първата фестивална вечер Киара Ферани. Тогава тя избра да произнесе монолог за правата на жените под формата на писмо, адресирано до детето, което е била. В него тя каза, че жените трябва да работят двойно повече, за да получат признание в сравнение с мъжете и че ако една жена е прекалено облечена, хората я набеждават, че е монахиня, но ако е прекалено разголена я обявяват за мръсница, без дори да я познават. Ферани също така коментира, че работещите жени са критикувани, че са изоставили децата си в името на работата, докато такива критики не се отправят към мъжете. Но заради привидно прозрачната рокля на "Диор", която Ферани носеше и под която тя изглеждаше, като че ли е само по бикини, вниманието на зрителите се разсея и нейните феминистки послания останаха нечути, докато в социалните мрежи се появиха коментари основно за външния й вид.
А междувременно младият италиански изпълнител Бланко, който в първата фестивална вечер унищожи декорацията от рози на сцената, разгневен заради проблеми със звука, попречили му да чува добре гласа си и беше бурно освиркан заради това, се извини на публиката и на жителите на Сан Ремо със специално парче в интернет, наречено „Аристон”, носещо името на театъра, в който се провежда фестивалът. Това обаче не намали критиките срещу него, че се е държал невъздържано. В интернет се появиха и доста шеги, вдъхновени от сценичния му гняв. Но се появи и версията, че всъщност гневната проява била режисирана от певеца и съгласувана с организаторите на фестивала. Това пък породи коментари, че ако хипотезата се окаже вярна, то разрухата, която Бланко остави на сцената, е проява на доста лош вкус в момент, в който през няколко страни от Италия – в Турция и Сирия цари разрушение от катастрофалните земетресения.
Днес фестивалът в Сан Ремо продължава с участието на „Монескин”, които преди броени дни не успяха да спечелят наградата „Грами” за нов изпълнител, за която бяха номинирани и това беше първи голям удар за тях в успешната им кариера.
/ХК/
news.modal.header
news.modal.text