site.btaИзложбата "РеВизия" преразглежда моменти и образи от миналото

EZ 15:50:31 13-09-2021
MM1549EZ.012
култура - изкуство - проект

Изложбата "РеВизия" преразглежда моменти и образи от миналото


София, 13 септември /Даниел Стоянов, БТА/
Изложбата "РеВизия" представя двама художници - Марина Генова (София) и Чааръ Сарай (Истанбул), които преразглеждат моменти и образи от миналото, за да разтърсят заварените идеи и стопят солидната легитимация на хегемонните разкази. Събитието ще продължи от 15 септември до 27 октомври в галерията на Института за съвременно изкуство - София, съобщават организаторите.
В поредиците си "Праг на забравяне" и "Пространства на паметта", присъстващи в изложбата, Чааръ Сарай реанимира исторически архитектурни икони, значими за изграждането на националната идентичност на модерна Турция. В поредицата са изобразени сградите на двореца Долмабахче, Истанбулския университет, Истанбулския музей на живописта и скулптурата, АКМ, гарата Хайдарпаша. Те са анимирани чрез специален метод на рисуване, който художникът използва, като прави няколко линии за всяка форма, създавайки в резултат изображение, което е в постоянно движение, сякаш разтърсено от земетресение.


Марина Генова използва жанра "фентъзи, използващо реални персонажи", за да организира въображаеми разговори между емблематични исторически персонажи. В нейните спекулативни сюжети реални исторически личности влизат в диалог с литературни герои, които понякога пресичат цели векове, за да се срещнат.
В Joan & Jo митичната личност на Жана д`Арк разговаря с героинята на Айн Ранд - Джоан Хардинг ("Червена пешка", 1932), докато във Forever Dolphin Love големият испански интелектуалец Хосе Ортега и Гасет, автор на есето "За лова", спори с дресьора на делфини, превърнал се в активист, защитаващ правата на животните Рик О`Бари. В "Ако тези огради биха могли да говорят" Марина Генова посредничи в продължаването на дебата между Сюзън Зонтаг и Ейдриън Рич, започнал на страниците на New York Review of Books през 1975 г.
В творбите на двамата художници миналото и настоящето са взаимосвързани по безброй начини, разказват организаторите. По думите им те тепърва ще бъдат изследвани и въпреки това всички водят в бъдещето като проекции, които изграждат, по думите на Пол Б. Пресиадо, "отворени, антимонументални форми в рамките на съществуващите институционални руини".

/ММ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:16 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация