site.btaНад 23 000 деца със специални образователни потребности получават подкрепа от ресурсен учител
EZ 11:39:31 15-11-2021
IS1137EZ.018
МОН - приобщаващо образование - подкрепа
Над 23 000 деца със специални образователни потребности получават подкрепа от ресурсен учител
София, 15 ноември /Димитрина Ветова, БТА/
В последните години Министерството на образованието и науката (МОН) целенасочено развива политики за приобщаващо образование. Разработен е държавен образователен стандарт, който дава рамката, отпуска се и приоритетно финансиране. С тези думи заместник-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова се включи в откриването на 13-ата регионална конференция по допълваща и алтернативна комуникация за Източна и Централна Европа. Събитието се организира от фондацията "АСИСТ - Помагащи технологии", с подкрепата на УНИЦЕФ и МОН, съобщи пресцентърът на образователното министерство.
На конференцията е представен опитът на български и чуждестранни специалисти в областта на допълващата и алтернативната комуникация. Това са всички методи за комуникация, които допълват или заместват говора и писмената реч.
През 2021 г. в училища и детски градини в страната са назначени 4631 ресурсни учители, психолози, логопеди и други специалисти, е съобщила заместник-министър Гайдарова. Непедагогическите специалисти, рехабилитаторите и социалните работници, които помагат на ресурсните учители, са 104.
В страната работят 28 регионални центрове за подкрепа и 42 центъра за специална образователна подкрепа. Те се грижат за над 23 000 деца със специални образователни потребности, е информирала заместник-министър Мария Гайдарова.
Снимка: МОН
/ИС/
news.modal.header
news.modal.text