site.btaДигиталното образование е социален изравнител, каза в Бургас Беатрис Мутиньо от Младежкия консултатитен съвет към ОИСР

Дигиталното образование е социален изравнител, каза в Бургас Беатрис Мутиньо от Младежкия консултатитен съвет към ОИСР
Дигиталното образование е социален изравнител, каза в Бургас Беатрис Мутиньо от Младежкия консултатитен съвет към ОИСР
На снимката: видеовръзка с представителя на Младежки консултативен съвет Youthwise към ОИСР, основател и президент на Semear Futuro Беатрис Мутиньо / Снимка: Христо Стефанов/БТА

Използването на технологии и изкуствен интелект има трансформираща роля в обществото и може да бъде двигател за социално развитие и приобщаване, заяви Беатрис Мутиньо, член на Младежкия консултативен съвет към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) и основател и президент на неправителствената организация Semear Futuro. Тя се включи чрез видеовръзка в конференцията "Как членството на България в ОИСР работи за успеха на младите хора: иновации в образованието и младежко предприемачество", организирана днес в Бургас от Дипломатическия институт към министъра на външните работи.

Мутиньо представи опита на своята организация от работата с млади хора и уязвими общности в Кабо Верде. Semear Futuro подпомага училища и обучителни центрове с дигитална инфраструктура, обучава ученици и възрастни в риск, както и учители, с цел подобряване на качеството на образованието и насърчаване на устойчивостта.

Тя подчерта, че достъпът до технологии може да бъде "социален изравнител", особено за изолирани региони и уязвими групи. Организацията работи по три основни направления – осигуряване на цифрова инфраструктура, повишаване на капацитета чрез обучения и насърчаване на местната устойчивост чрез подготовка на преподаватели и партньори.

"Въпросът е как да използваме технологиите като мост, а не като преграда", каза Мутиньо, като посочи, че сходни предизвикателства съществуват и в България – висок дял на отпаднали ученици, разлика в дигиталните умения между учители и ученици, както и нужда от обучение през целия живот.

По думите ѝ технологиите могат да подпомогнат трансформацията на учебните програми, професионалното развитие и приобщаването на уязвими групи. Тя подчерта, че местното участие и партньорство между институции, училища и общности са ключови за постигане на устойчив ефект.

"Истинската промяна започва, когато моделът на въздействие може да се прилага и разширява във времето и на различни места", допълни Беатрис Мутиньо.

/ИЦ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 23:32 на 01.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация