site.btaЯпонско-българската бизнес асоциация проведе четвъртата си годишна среща в резиденцията на посланика на Япония в България Хисаши Мичигами

Японско-българската бизнес асоциация проведе четвъртата си годишна среща в резиденцията на посланика на Япония в България Хисаши Мичигами
Японско-българската бизнес асоциация проведе четвъртата си годишна среща в резиденцията на посланика на Япония в България Хисаши Мичигами
Четвъртата годишна среща на Японско-българската бизнес асоциация (JBBA) се проведе днес следобед в резиденцията на посланика на Япония в България Хисаши Мичигами. На снимката: Тодор Кесимов, изпълнителен директор на JBBA. Снимка: Минко Чернев/БТА

Японско-българската бизнес асоциация (JBBA) проведе днес следобед своята четвърта годишна среща. на която посланикът на Япония в България Хисаши Мичигами за втори път беше домакин. Дипломатът посрещна в своята резиденция днес следобед членове на двустранната бизнес организация, представители на български институции и работодателски организации. В годината на Експо 2025 в Осака, Японско-българската бизнес асоциация организира своята четвърта годишна среща. 

"Двустранните отношения между България и Япония претърпяха съществено развитие през последните две години при това не само в бизнес сферата, но и на политическо равнище", изтъкна при откриването на срещата посланик Мичигами. 

Дипломатът благодари и за сътрудничеството в областта на културата, който обмен по думите му допринася за съвместното опознаване между двете страни. 

Тодор Кесимов, изпълнителен директор на Японско-българската бизнес асоциация, определи 2025 година като прекрасна година, предвид възможността за представяне на България на Международното изложение в Осака. 

"За да си успешен в бизнеса има три водещи фактора – местоположение, местоположение, местоположение. Едва ли има по-подходящо място за годишната ни среща от посолството на Япония в България," заяви Тодор Кесимов.  "Отвъд гостоприемството, става дума за доверие и сътрудничество". 

Казвайки това, Тодор Кесимов благодари на посланик Мичигами за оказаната от негова страна подкрепа за развитието на двустранните отношения между България и Япония през последните две години и че е истински партньор на JBBA.

Приветствие по случай годишната бизнес среща на JBBA отправи и Васил Тодоров, зам.-председател на Управителния съвет на Българската търговско-промишлена палата (БТПП). 

Изтъквайки ролята на БТПП да подкрепя двустранните търговски камари и асоциации в страната, Тодоров акцентира върху стабилните връзки на Палатата с посолството на Япония в България. 

"Има огромен потенциал пред развитието и разширяването на двустранните и многостранни контакти (с Япония, бел. авт.), защото фокусът днес пада върху конкуренцията и иновациите", посочи Васил Тодоров. Той е убеден, че бъдещото сътрудничество между двете страни ще е плодотворно, припомняйки  традициите помежду им. Заместник-председателят на БТПП обяви пълната подкрепа на Палатата, както и готовност за организиране на двустранни бизнес делегации и домакинстване на бизнес форуми. 

Първият секретар в посолството на Япония по икономическите въпроси Ясухиро Китаджима запозна присъстващите с актуалното икономическо състояние на Япония, акцентирайки върху износа и бизнес инвестициите, като подкрепящи ръста на БВП на страната и възхода на капиталовия пазар, предвид очакванията за по-големи правителствени разходи. Ясухиро Китаджима отбеляза и подема в сферата на туризма като Япония отчита през 2025 година рекорден приток на туристи към страната, влияние за което оказва и Експо 2025 в Осака. Съгласно представените от него данни, 28,4 млн. туристи са посетили Япония в месеците от този януари до август.

Икономическото аташе в посолството припомни и някои основни моменти в укрепващите се бизнес връзки между България и Япония през последната година, сред които са сключеното Споразумение за стратегическо партньорство между двете страни, договорът на "Тошиба" с Националната електрическа компания (НЕК) по възстановяването на ПАВЕЦ "Чаира" и  договорът на "Мейджи" с "Ел БИ Булгарикум" за изграждането на изследователски център в областта на пробиотиците, който се очаква да започне дейност през 2026 година, съвместно организираният бизнес форум с Японската организация за външна търговия (JETRO) през юни и намеренията ѝ да открие свой офис в България, изграждането на производствена база от "Три Уол" (Tri Wall) в Тракия икономическа зона и установеното стратегическо сътрудничество между "Кавазаки Мотърс" (Kawasaki Motors) и "Дронамикс" (Dronamics).   

 Ясухиро Китаджима изтъкна в заключение, че между България и Япония има потенциал за задълбочаване на връзките в политическата, икономическата и културна сфери. 

Сред участниците в Четвъртата годишна бизнес среща на Японско-българската бизнес асоциация беше и Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП), която беше отговорна за подготовката на България за Експо 2025, в качеството си на координатор на създадената работна група. 

Бойко Таков отчете със задоволство пред присъстващите успешното представяне на България на Международното изложение в Осака през предходните 6 месеца на тази година. По негови данни българският павилион е посетен от над 320 хил. души. Бойко Таков акцентира и върху посещението на нейно императорско височество принцеса Такамадо. Изнесената от него статистика показа, че над 100 български компании са имали възможност да представят своята дейност на събития в рамките на изложението. 

Бойко Таков изтъкна и спечеленото първо място от българския талисман "Лакто-Чан". 

Японско-българската бизнес асоциация е сред участниците в създадената работна група, отговаряща за подготовката на българското участие на Експо 2025 в Осака. Тодор Кесимов също сподели мнението, че България се е представила подобаващо на Експо 2025. 

"Наясно сме, че Япония е голям играч в полето на икономиката, България обаче успя да покаже, че предлага големи възможности и притежава голям потенциал. В рамките на Експо-то успяхме да изградим мост от Изток на Запад, успяхме да покажем, че българските компании могат да се разширяват към нови хоризонти и така да рекламират страната като инвестиционна дестинация," каза още Тодор Кесимов от JBBA, който гледа с оптимизъм към сътрудничеството между България и Япония. 

Японско-българската бизнес асоциация е създадена през 2021 година, с мисията да популяризира съществуващия в България японски бизнес, да съдейства на бъдещи японски инвеститори при установяването им в страната и да насърчава двустранните връзки между България и Япония. Асоциацията е активен участник в организираните през тази година двустранни политически и делови срещи.

/СЛС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 05:07 на 27.10.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация