site.btaДостъпност, сигурност и преживяване са трите акцента, които българският туризъм предлага, каза министър Боршош

Достъпност, сигурност и преживяване са трите акцента, които българският туризъм предлага, каза министърът на туризма Мирослав Боршош в поздравление по повод Световния ден на туризма, който се отбелязва днес. 

Министърът честити празника на всички, които работят и осъществяват своята дейност в българския туризъм. Той им благодари за всичко, което правят за страната, както и за тяхната отдаденост. 

"Туризмът е особен вид икономика, който освен да носи средства и приходи на държавата и да бъде развиван като икономически сектор, е и нещо, което представя страната ни пред хората в чужбина, оформя възгледите за нея, създава усещането за България и по този начин изгражда общия образ на страната ни и заради това е важна тази част от икономиката, която е свързана не само с приходите, но и оформянето за цялостната представа каква страна е България", посочи Боршош. 

Той отбеляза, че на днешния Световен ден на туризма ще бъдат представени данни от проучване на изследователски център "Тренд", проведено съвместно с Министерството на туризма, което представя какво обича българинът, когато става въпрос за туризъм, как пътува, как избира дестинациите си, какво означава за него България, къде обича и как обича да пътува, кои са нещата, които го мотивират да пътува. 

"Мисля, че е подходящо точно в Световния ден на туризма да представим това изследване", акцентира Боршош. 

Министърът цитира данни и от последното изследване на "Евростат", което представя България на завидно място по брой растеж на чуждестранни туристи, които отсядат в България. "В това изследване България изпреварва водещи туристически дестинации като Италия, Испания, Португалия и Гърция и това е един добър атестат за развитието на българския туризъм на този етап", посочи той.

По думите му от резултатите от проучването на "Тренд" в България има трайно разбиране и харесване на страната като вътрешна туристическа дестинация. Според него вътрешният туризъм е устойчив. "Българинът предпочита страната си като дестинация, обича да пътува из страната, обича да пътува повече от един път и това, което за нас е важно е, че повече от 80 на сто заявяват, че планират своите почивки и пътувания през следващите 6 месеца и за по-дълъг период именно в страната. Това го казвам и в контекста на приемането ни в Шенген и страховете, че ще има отлив на български туристи вътре в страната ни - не, напротив, тенденция и устойчивост е вече българинът да почива в страната си и това означава няколко неща. Първо, туристическият продукт, който се представя, е добър, достъпен за българина - нещо много важно, което наблюдаваме като липсваща тенденция в други страни. На второ място, благодарение може би и на работата ни с кметовете по регионите и специалните ни маркетингови кампании, които представят различни региони с техните културни, исторически и дори сега с голямата ни кампания за винен туризъм, представлява интерес за българина и за неговото семейство да пътува. Черноморските ни дестинации остават устойчиви, планинските ни също, добър резултат показват и желанията на българите да се ползват от СПА услуги. Българинът обича да е в българските планини, това също едно от нещата, които виждаме в тези изследвания", каза министърът.

По думите му българският туристически продукт на този етап е конкурентоспособен и е привлекателен в сравнение с чужди дестинации за българите като туристи. 

"За българите България остава на първо място достъпна дестинация, дестинация, в която се чувстват сигурни и спокойни и това е водещ момент на туризма в България като цяло. Това отчитаме и при мнението на чужденците, които посещават страната ни. На трето място, преживяването, което имат в България. Тази симбиоза между култура, история, фестивали, събития, които предлага България, е много важна и мотивираща за тях да изберат България като дестинация. И в тази добра комбинация резултатите се виждат, радваме се, че 80 на сто от българите планират почивката си в страната", отбеляза Боршош. 

Според него е важно и това, че според 60 на сто от участвалите в проучването на "Тренд" качеството на туристическата услуга се повишава. 

/ЕС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:15 на 30.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация