site.bta"ВиК - Варна" иска кампанията на дружеството за пестене на вода да се реализира в национален мащаб

"ВиК - Варна" иска кампанията на дружеството за пестене на вода да се реализира в национален мащаб
"ВиК - Варна" иска кампанията на дружеството за пестене на вода да се реализира в национален мащаб
БТА, Варна (22 май 2025) В сградата на „ВиК - Варна“ ООД се провежда пресконференция след срещата на ръководството на дружеството с представители на туристическия бранш. На снимката: председателят на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите Павлин Косев и председателят на Българската асоциация по водите Иван Иванов (вдясно).Снимка: кореспондент на БТА във Варна Данаил Войков (АГ)

"Водоснабдяване и канализация - Варна" ("ВиК - Варна") ООД иска кампанията на дружеството за пестене на вода "Водата е дар! Запази я!" да се реализира в национален мащаб, каза днес пред медиите управителят му инж. Веселин Русев след срещата на ръководството на дружеството с представители на туристическия бранш. Водното дружество в крайморския град започна кампанията си за разумно и отговорно използване на вода през март.

Русев посочи, че водата е ценен ресурс и трябва да се пази. Той каза, че по тази причина дружеството ще ангажира и туристическия бранш. Той обясни какви инициативи и реклама на кампанията са предприети досега от дружеството.

Според него трябва да бъдат намалени и загубите на вода. В момента за територията на дружеството те са 60 процента. Нашата задача е да намаляваме нашите загуби, които изтичат по технологични причини, но и хората трябва също да са ангажирани с тази работа, обясни Русев. Той смята, че голям проблем са малките населени места, желанието на хората за поливане и миене, а това са много тежки проблеми през лятото.

Този ресурс не е безкраен и ако не се ангажират всички с разумното му използване, няма как да стане, коментира още управителят.

Туристическият бранш също ще се включи активно в кампанията, заяви председателят на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите Павлин Косев. Той допълни, че през летния сезон браншът е много голям консуматор на вода. Мрежата е изключително стара и пълна подмяна е почти невъзможна, защото е свързано със страшно много средства, време и т.н., каза Косев.

Той уточни, че туристическият бизнес може да използва тази вода, която вече е била изхвърлена, за миене на площадки, поливане и т.н. Косев разказа, че най-лесното и евтино нещо, което правят хотелиерите, е слагането на дифузери по батериите в хотелските стаи. Те принудително намаляват силата на водата, която тече, но визуално не изглежда, че количеството е намалено. Дифузерите намаляват до 50 процента скоростта на водата, обясни той и допълни, че това е лесно приложимо и не струва скъпо. Категорично имаме интерес към тази кампания, обобщи Косев.

За кампанията областният управител проф. Андрияна Андреева каза, че областна администрация ще се включи активно и ще я разпространява на територията на общините. "Идеята е да създаваме отношение и култура на потребяването на вода от ранна детска възраст", каза още тя.  

Българската асоциация по водите също ще съдейства кампанията да бъде представена на другите водни дружества, каза председателят ѝ Иван Иванов. Той съобщи, че се очаква всеки момент Европейската комисия да обяви Стратегия за устойчиво използване на водите и предположи, че в нея на европейско ниво ще бъдат записани и мерки, свързани с информиране на обществеността за разумно ползване на вода според нуждите.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 09:54 на 24.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация