site.bta"ВиК - Варна" иска кампанията на дружеството за пестене на вода да се реализира в национален мащаб


"Водоснабдяване и канализация - Варна" ("ВиК - Варна") ООД иска кампанията на дружеството за пестене на вода "Водата е дар! Запази я!" да се реализира в национален мащаб, каза днес пред медиите управителят му инж. Веселин Русев след срещата на ръководството на дружеството с представители на туристическия бранш. Водното дружество в крайморския град започна кампанията си за разумно и отговорно използване на вода през март.
Русев посочи, че водата е ценен ресурс и трябва да се пази. Той каза, че по тази причина дружеството ще ангажира и туристическия бранш. Той обясни какви инициативи и реклама на кампанията са предприети досега от дружеството.
Според него трябва да бъдат намалени и загубите на вода. В момента за територията на дружеството те са 60 процента. Нашата задача е да намаляваме нашите загуби, които изтичат по технологични причини, но и хората трябва също да са ангажирани с тази работа, обясни Русев. Той смята, че голям проблем са малките населени места, желанието на хората за поливане и миене, а това са много тежки проблеми през лятото.
Този ресурс не е безкраен и ако не се ангажират всички с разумното му използване, няма как да стане, коментира още управителят.
Туристическият бранш също ще се включи активно в кампанията, заяви председателят на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите Павлин Косев. Той допълни, че през летния сезон браншът е много голям консуматор на вода. Мрежата е изключително стара и пълна подмяна е почти невъзможна, защото е свързано със страшно много средства, време и т.н., каза Косев.
Той уточни, че туристическият бизнес може да използва тази вода, която вече е била изхвърлена, за миене на площадки, поливане и т.н. Косев разказа, че най-лесното и евтино нещо, което правят хотелиерите, е слагането на дифузери по батериите в хотелските стаи. Те принудително намаляват силата на водата, която тече, но визуално не изглежда, че количеството е намалено. Дифузерите намаляват до 50 процента скоростта на водата, обясни той и допълни, че това е лесно приложимо и не струва скъпо. Категорично имаме интерес към тази кампания, обобщи Косев.
За кампанията областният управител проф. Андрияна Андреева каза, че областна администрация ще се включи активно и ще я разпространява на територията на общините. "Идеята е да създаваме отношение и култура на потребяването на вода от ранна детска възраст", каза още тя.
Българската асоциация по водите също ще съдейства кампанията да бъде представена на другите водни дружества, каза председателят ѝ Иван Иванов. Той съобщи, че се очаква всеки момент Европейската комисия да обяви Стратегия за устойчиво използване на водите и предположи, че в нея на европейско ниво ще бъдат записани и мерки, свързани с информиране на обществеността за разумно ползване на вода според нуждите.
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина