site.bta"Рено", "Нисан" и "Мицубиши" се очаква да представят нов план за електрическа мобилност
IF 10:29:31 24-01-2022
ES1025IF.005
Франция - Япония - автомобилостроене - климат
"Рено", "Нисан" и "Мицубиши"
се очаква да представят нов план
за електрическа мобилност
Париж/Токио, 24 януари /БТА/
"Рено" (Renault), "Нисан" (Nissan) и "Мицубиши" (Mitsubishi) планират да утроят инвестициите си за съвместна разработка на електрически превозни средства, посочиха пред Ройтерс източници, запознати с проекта.
Френско-японското обединение се старае да задълбочи сътрудничеството в момент, когато традиционните автомобилостроители са изправени пред натиска на новите конкуренти и на очакваното засилено търсене на електромобили.
Трите компании се очаква да обявят в четвъртък инвестиционен план за над 20 милиарда евро (23 милиарда долара) за разработка на електрически превозни средства през идните пет години, уточниха източниците.
До 2030 година се очаква групата да предложи над 30 нови електромобила на батерии, основани на пет съвместни платформи.
Към това се прибавят 10 милиарда евро, които партньорите вече са похарчили за електрификация на продуктовата им гама, допълват двамата информирани източници.
Говорителите на "Рено" и "Мицубиши" не са отговорили на молбата за коментар, а говорител на "Нисан" отказа да коментира "предположения".
Планът "Обединение до 2030" ("Alliance to 2030") има за цел осъществяване на интензивно сътрудничество между автомобилостроителите със споделена визия за електрификацията и свързаната с интернет мобилност, изтъкна един от източниците.
Петте съвместни платформи се очаква да покрият 90 процента от електрическите автомобили, които компаниите планират да разработят до 2030 година.
Обединението на трите компании вече е разработило и отчасти разгърнало четири съвместни платформи от електромобили.
Едната служи за основа на модели като бъдещия "Ария" (Ariya) на "Нисан" и "Меган И Ви" (Megane EV) на "Рено", втора е за по-базови и не толкова скъпи модели на "Нисан" и китайския му партньор "Дунфън" (Dongfeng), както и марката "Дачия" (Dacia) на "Рено.
Другите две платформи произвеждат компактни модели, наричани "кей карс" ("kei cars") в Япония, както и леки коли за търговски цели.
До средата на десетилетието обединението планира да разгърне пета съвместна платформа за компактни електромобили, разработени от "Рено", отбелязват източниците.
"Нисан" вече е решил да използва тази платформа, наречена Си Ем Еф Би-И Ви (CMFB-EV), както и други стандартизирани компоненти, за да електрифицира компактната "Нисан Микра" (Nissan Micra), докато "Рено" се очаква да предложи подобна електрическа кола, основана на същата платформа, разкриват източниците.
Автомобилостроителите се надяват да направят електрическите коли толкова компактни и достъпни като бензиновите с подобни размери, изтъкват източниците.
Очаква се те да използват общи батерии и други ключови компоненти. Алиансът планира да инвестира заедно, за да произвежда във Франция, във Великобритания, в Китай и в Япония общо 220 гигават/часа мощност на батериите до 2030 година в рамките на този план, уточняват източниците.
Като стандартизират и споделят помежду си батериите, трите компании се надяват да намалят наполовина производствените цени на тези компоненти. Източниците допълват, че се очаква партньорите да използват заедно и технологията за литиево-йонните батерии, разработена от "Нисан".
Ръководителите на "Рено", "Нисан" и "Мицубиши" планираха да обявят плана за 2030 година още миналата есен на събитие в Япония, но представянето беше отложено за тази седмица заради възобновяването на пандемията от Ковид-19, припомнят източниците. /Росица Николова/
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text