site.btaВсяка трета фирма в България отлага плащания към свои клиенти и доставчици, сочи проучване


Всяка трета фирма в България отлага плащания към свои клиенти и доставчици, най-вече заради отложени плащания от нейни клиенти и от там - липсата на достатъчно налични средства. Това сочи проучване на финансовата компания "Експрес Факторинг" (Smart Factoring) и на агенцията за маркетингови изследвания "Блу Пойнт" (BluePoint). Така се създава порочен кръг на междуфирмена задлъжнялост и се пораждат предизвикателства в отношенията между компаниите, каза пред журналисти днес изпълнителният директор на "Смарт Факторинг" Силвия Младенова. Проучването е направено през март сред представителна извадка от лица, вземащи решения в компании с персонал до 249 човека и годишни приходи между 100 000 и 5 000 000 евро, съобщиха от "Смарт Факторинг".
Сред анкетираните компании 42,5 на сто дават ясен сигнал, че отложените плащания влияят по-скоро негативно върху отношенията на фирмата с партньорите им, а 11,2 на сто от тях определят последствията като силно негативни за бизнеса им.
При отложените плащания издадената фактура не се заплаща веднага, а след договорен срок между страните в сделката. Най-често този срок е в рамките на 30, 60 или 90 дни. От април "Смарт Факторинг" предлага на бизнеса дигитализиран модел на управление на факторинг процеса - от кандидатстване до управление на трансакциите. Факторингът е търговска операция, при която търговски субект продава своите вземания (по фактури) от клиенти на трето лице в замяна на незабавно плащане, което в общия случай е по-малко от номиналната фактурирана стойност на вземанията.
/ЕС/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина