site.btaИталианското потребителско доверие се понижава до 16-месечен минимум през март

Италианското потребителско доверие се понижава до 16-месечен минимум през март
Италианското потребителско доверие се понижава до 16-месечен минимум през март
Снимка: AP/Luca Bruno

Италианско потребителско доверие се е влошило до най-ниското си равнище от година и половина, а индексът на бизнес доверието е намалял за втора поредна година. Това се посочва в данните на Италианския статистически институт "Истат" (Istat), публикувани днес и цитирани от ДПА.

Потребителското доверие се е понижило до 95 пункта през март от 98,8 пункта през предходния месец. Това е най-ниското ниво от ноември 2023 г., когато индексът бе на 93 пункта.

Спадът на потребителското доверие изразява общото влошаване на нагласите на потребителите, като единственото изключение са настоящите възможности за спестяване , където е налице значителен растеж, сочат данните.

В същото време композитният индекс на бизнес доверието е намалял до 4-годишен минимум, спадайки до 93,3 пункта през март от 94,7 пункта през февруари.

Нагласите сред промишлените производители са се влошили, като съответният индекс е намалял до 86 пункта от 86,9 пункта през февруари заради по-малкото заявки. Анализаторите очакваха лек ръст - до 87 пункта.

Доверието се е понижило и в търговията на дребно, но е нараснало е строителния сегмент заради бъдещите очаквания за заетост.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:40 на 31.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация