site.btaПродажбите на дребно в САЩ са се повишили леко през февруари


Потребителите в САЩ са увеличили незначително разходите си през февруари, след като през предходния месец беше отчетен рязък спад. Това е знак, че американците пазаруват по-предпазливо на фона на нарастващите им опасения за състоянието на икономиката на САЩ, предаде Асошиейтед прес.
Продажбите на дребно са нараснали с 0,2 на сто през февруари, което представлява лек ръст след резкия спад с 1,2 на сто през януари, съобщи днес американското министерство на търговията.
Продажбите са се увеличили в магазините за хранителни стоки, при покупката на градинско оборудване и стоки за дома, както и в онлайн магазините, но са намалели при търговците на автомобили, в ресторантите и в магазините за електроника.
Продажбите са спаднали и на бензиностанциите, в магазините за облекло и в магазините за спортни стоки.
Незначителното увеличение е сигнал, че американците може би са все по-предпазливи по отношение на разходите си. Това става на фона на срив на фондовите пазари, заплахи от налагането на по-високи мита върху вноса в САЩ от страна на администрацията на президента Доналд Тръмп и съкращения на държавните разходи. Тези фактори подсилват несигурността сред потребителите и бизнеса, посочват пазарни аналазитори.
Потребителското доверие сред домакинствата в САЩ се понижава през този месец на фона на несигурността, създавана от митническата политика на администрацията на президента Доналд Тръмп и от неговите противоречиви изявления относно икономиката. Това сочат първоначалните оценки на Университета на Мичиган, които бяха представени в петък, припомня АП.
Индексът на университета, който отразява промените в потребителското доверие, се понижава до 57,9 пункта при 64,7 пункта през предходния период, сочи предварителната оценка. Това е най-ниското равнище на показателя от ноември 2022 година.
/ПИП/
news.modal.header
news.modal.text