site.btaТуризмът има три важни елемента - емоциолен, икономически и общностен, каза програмен директор във Фондация "Aмерика за България"


Туризмът с въздействие има три важни елемента - емоциолен, икономически и общностен, каза Юлиана Дечева, програмен директор "Културно-исторически и природен туризъм" към Фондация "Aмерика за България". Тя участва във форума "CITE 2025: Туризъм с въздействие - силата на местните общности". Събитието е първото по рода си в България, посветено на устойчивото развитие на туризма чрез активно участие на местните общности. Организатор на форума, който се провежда в столичния "Астория Гранд Хотел", е Фондация "Америка за България".
Според Дечева туристите не се интересуват къде преминават границите на общините, кой с кого е конкурент, а търсят преживяването. Тя смята, че когато общностите работят заедно, могат да правят туризъм с дългосрочен план.
Изпълнителният директор на Фондация "Америка за България" Десислава Тальокова изтъкна, че туризмът има важно икономическо значение. По думите й туризмът създава работни места, укрепва общностите и кара младите хора да останат в региона.
Алекс Кревър, журналист и консултант по устойчив туризъм, акцентира върху това, че туристическата индустрия се развива много бързо. Хората, които пътуват, искат повече, искат реални преживявания и заради това е нужна реклама, посочи той.
Според него общностите трябва да бъдат креативни, за да могат да се продават в цялост. Дестинациите трябва да положат усилия, за да разработят своите опции на базата на уникалните си истории. През последните три десетилетия осъзнах, че туристите не са кралиците и кралете на туризма, а това са дестинациите. Модата отминава и само реалното е устойчиво, дестинациите трябва да имат смелостта да продължават напред въз основана на своите силни страни и с решителност, отбеляза Кревър.
Според него общностите те трябва да правят компормис с културата си заради туристите, защото това е обречено на провал. Историите на общността работят най-добре, когато работят заедно в името на дестинациите, опитват се да свързват отделните населени места, каза той.
Ива Таралежкова от сдружение "Деветашко плато" обясни как се е развила дестинацията, която обединява Деветашката пещера, Къкринското ханче, Крушунските водопади и населените места в региона.
Решихме, че ако създадем един продукт, който е по-богат, ще привлечем повече туристи. Дестинацията обединява 9 села в общините Летница, Ловеч и Севлиево, каза тя и посочи, че благодарение на кметовете на тези общини дестинацията се е реализирала.
Според нея едно село не е достатъчно, за да се развие една дестинация. Туристическият продукт е преживяване, срещата с хора, виното, кухнята, а не само една забележителност, смята тя.
Форумът "CITE 2025: Туризъм с въздействие - силата на местните общности" събира на едно място представители на туристическия сектор, местната власт, бизнеса и гражданското общество. Целта е обмен на идеи, вдъхновяващи примери от страната и разкриване на нови възможности за развитие на туризма в България.
/ЦМ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text