site.bta"Ферари" работи по различни сценарии, за да противодейства на потенциалното влияние на митата, каза главният изпълнителен директор


Главният изпълнителен директор на "Ферари" (Ferrari ) Бенедето Виня заяви, че компанията е подготвена за евентуални американски мита за европейските автомобилни производители, предаде Си Ен Би Си.
"Готови сме да предприемем някои възможни действия", заяви Виня пред Робърт Франк от Си Ен Би Си по време на "Кънвърдж лайв" в Сингапур.
"Намираме се във фаза на планиране на сценарии, за да се справим по най-добрия начин с всичко, което ще се случи", каза Виня, без да даде подробности за това какви биха могли да бъдат тези стъпки.
"Изчакваме да бъде публикувани официалните числа", каза той, като се позова на заплахата на президента на САЩ Доналд Тръмп да наложи мита от около 25 на сто за световните производители на автомобили.
"Наблюдаваме какво ще се случи през следващия месец, каза Виня.
През последните месеци европейските автомобилостроители се борят с несигурността около търговската политика, като заплахата от американски вносни мита предизвиква тревога сред много производители на оригинално оборудване (компания, която произвежда части и оборудване , които могат да бъдат пуснати на пазара от друга компания - бел. ред.)
Очаква се митата да окажат сериозно въздействие върху автомобилната индустрия с оглед на силно глобализираните вериги за доставки и голямата зависимост от производствените операции в Северна Америка, особено в Мексико.
Митата за автомобилните компании, които в момента спазват стандартите по Споразумението за свободна търговия между САЩ, Мексико и Канада, (USMCA), бяха спрени до 2 април.
Анализатори заявиха в края на миналата година, че очакват "Ферари" да бъде нещо като изключение сред автомобилния сектор в Европа. Компанията, за която се смята, че е в състояние да се справи всяко увеличение на цените, произвежда своите автомобили изключително в Италия.
Коментарите на Виня идват малко след като луксозният италиански автомобилен производител отчете значителен ръст на нетната печалба за 2024 г., позовавайки се на силния продуктов микс и нарастващото търсене на персонализирани автомобили.
Компанията също така продължава да върви по пътя към представянето на първия си изцяло електрически автомобил по-късно през годината, каза Виня. Премиерата е насрочена за 9 октомври в базата на фирмата в Маранело, Италия.
Очакваният електрически модел, който ще се произвежда в Италия, е един от шестте нови модела, които компанията планира да представи през тази година.
Акциите на листваната в Милано компания са се повишили с около 0,5 на сто от началото на годината.
/СЛС/
news.modal.header
news.modal.text