site.btaДвудневен дискусионен форум, посветен на Бранд България, ще се състои в УНСС

Двудневен дискусионен форум, посветен на Бранд България, ще се състои в УНСС
Двудневен дискусионен форум, посветен на Бранд България, ще се състои в УНСС
Снимка: Милена Стойкова/БТА, архив

Двудневен дискусионен форум "Бранд България - гостоприемство в четири сезона с фокус здравен, делови и развлекателен туризъм" започва днес от 10:00 ч. в Голямата конферентна зала на Университета за национално и световно стопанство (УНСС). Събитието е под патронажа на ректора на университета проф. д-р Димитър Димитров и е по повод 35-годишнината на катедра "Икономика на туризма" на УНСС, съобщиха от висшето училище.

Целта на форума е да предостави платформа за диалог между всички заинтересовани страни в туристическия сектор.

В динамично променящия се туристически пазар дестинациите се адаптират към съвременния начин на живот и съвременните изисквания на туристите, посочват организаторите на дискусията. Според тях в този контекст е необходимо България да промени визията и политиките си в посока създаване и анонсиране на послания за четирисезонна дестинация с фокус върху здравния, деловия и развлекателния туризъм. Какви политики и програми са необходими, за да се случи това, ще дискутират експерти от академичните среди и от бизнеса, както и представители на законодателната и изпълнителната власт.

Програмата на форума включва важни за популяризирането на туризма тематични направления, сред които: маркетинг и ребрандиране на дестинация България; инвестиционен интерес и предприемачество в туризма; дигитализация, изкуствен интелект и нови професии в туристическата индустрия; новите тенденции в туристическия сектор, като Bleisure туризъм и концепциите Work Nomads и Business&Wine&Spa.

"Нашата цел е да утвърдим и анонсираме страната като предпочитана дестинация за четирисезонен здравен, делови и развлекателен туризъм", заяви проф. д-р Мариана Янева, ръководител на катедра "Икономика на туризма", цитирана в прессъобщението.

Вторият ден на форума включва практически уъркшопи за студентите от Клуба на младите туристически лидери, насочени към маркетинговото управление на туристическите дестинации и ролята на дигиталните технологии в туризма. Водещи на сесиите ще бъдат изявени експерти и бизнес партньори на катедрата. 

Повече индивидуални туристи от и за България се очакват през тази и следващите години и по-големи косвени ефекти в туризма на ниво дестинация от повишеното потребление на съпътстващите сектора услуги, след като България стана член на Шенген и по суша, каза през януари в интервю за БТА проф. д-р Мариана Янева. Страната ни ще се отвори за набиращия популярност блежър туризъм (от англ. bleisure - business+leisure/pleasure), който съчетава пътуванията с бизнес и с развлекателна цел, разширение ще имат културно-познавателният туризмът и туризмът с профил work nomads (съчетание между почивка и дистанционна работа), посочи тогава проф. д-р Мариана Янева. Според нея не само заради Шенген България трябва да се рекламира като дестинация за четири сезона с превес на трите вида туризъм с по-висока добавена стойност и привлекателност за по-платежоспособни гости: здравния – термален, балнео, спа, уленес, медицински, всички форми на бизнес (MICE) и на развлекателния туризъм.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:28 на 21.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация