site.btaКметът на Стара Загора и депутати от района обсъдиха бъдещето на комплекса "Марица-изток" и летището в града
Най-големите предизвикателства пред нас са свързани с комплекса "Марица-изток" - важна тема, по която трябва да формираме общи становища и да работим заедно, така че да защитим региона. Това каза кметът на Община Стара Загора Живко Тодоров по време на работна среща със старозагорските народни представители, цитиран от пресцентъра на местната администрация.
Срещата бе по покана на Живко Тодоров и в нея взеха участие Илиана Жекова (ГЕРБ-СДС), Маноил Манев (ГЕРБ-СДС), Десита Петкова (ГЕРБ-СДС), Радослав Рибарски (ПП-ДБ), Даниел Проданов ("Възраждане"), Искра Михайлова ("Възраждане"), Шендоан Халит (ДПС-Ново начало), Метин Качан (ДПС-Ново начало) и Александър Вълчев (ИТН), уточниха от пресцентъра.
Тезата на местната власт е, че комплексът трябва да работи и да му се помага толкова, колкото е необходимо, защото ние не сме готови да извършим този преход, който Европа всъщност от години иска да направим. Защо не сме готови? Защото, първо, много правителства назад във времето не дадоха ясна перспектива пред комплекса. Освен това, докато в Германия и в други държави преструктурирането е стартирало достатъчно рано и с ясна визия какво да се прави, в България това се случва набързо и в последния момент. И не на последно място икономическите загуби за региона и за държавата ще бъдат огромни, ако комплексът не работи. Затова една от първите инициативи, за които ще търсим вашата подкрепа, е да се отложи либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители с още няколко години, посочва Живко Тодоров, цитиран от пресцентъра.
Той изказа притеснения, че все още стои нерешен въпросът с държавната помощ, която трябва да бъде нотифицирана от Европейската комисия. Тя беше гласувана от парламента още през миналата година. Създава се впечатление, че или не се работи добре в тази посока, или някъде се къса комуникацията с Европейската комисия, каза още градоначалникът.
Втората голяма тема, по която екипът му ще търси депутатска подкрепа, е разширяване на връзката на Стара Загора с магистрала "Тракия". Има проект, има отчуждителни процедури, но все още не са заложени в бюджета. Всяко ново забавяне означава още 3 години задръствания и икономически загуби, каза кметът на старозагорската община пред депутатите, цитиран от пресцентъра.
По време на срещата беше поставен и въпросът за строук центровете. Стана ясно, че са нужни 17 строук центрове в България, които служебният кабинет е намалил на шест и Стара Загора остава извън тази бройка. Депутатите декларираха, че подкрепят приетата декларация на Общинския съвет в Стара Загора в областния град да има строук-център за високотехнологична борба с инсултите, допълниха от Община Стара Загора.
Остана отворен въпросът за летището в Стара Загора. Кметът обясни, че Стара Загора има едно бивше летище, което няма лиценз от 2009 г. Лицензът е отнет, тъй като то не отговаря на сегашните изисквания за проектиране и експлоатация на летища. За да заработи като летище, трябва да бъдат направени много сериозни инвестиции - да бъде изградена изцяло нова писта, да бъдат построени сгради, да се спазят определени отстояния, обясни Тодоров.
"За пътнически полети е абсурдно да говорим, обясни кметът и коментира, че например пловдивското летище работи на загуба – последно от 1,5 милиона лева. Ако мислим за карго полети, аз съм разговарял с почти всички големи индустриални фирми от региона, които не проявяват желание да ползват карго товари", каза кметът, цитиран от пресцентъра.
Нашето мнение е, че този терен трябва да стане индустриална зона, защото това са 2200 декара земя, които са много добро място в Стара Загора, в непосредствена близост до магистралата, извън урбанизираната зона. Има възможност да се прекара канализация, защото пречиствателната станция е буквално на километър от летището. Има газ, има ток, има абсолютно всичко, което предполага една хубава индустриална зона. Тази индустриална зона ще привлече инвеститори, ще отвори работни места, каза още кметът на Стара Загора, цитиран от пресцентъра.
Всички участници в срещата поеха ангажимент да инициират срещи с Гроздан Караджов, заместник министър-председател и министър на транспорта и съобщенията, както и със Силви Кирилов, министър на здравеопазването, с когото ще търсят съдействие за развитието на бившия АГ комплекс в Стара Загора, допълниха още от Община Стара Загора.
Припомняме, че на последната сесия на Общински съвет - Стара Загора бе взето решение бившето летище в града да стане индустриална зона.
/ИЦ/
news.modal.header
news.modal.text