site.btaНастроенията на германските потребители се влошават допълнително през февруари, сочат прогнозни данни
Потребителските нагласи в Германия се очаква да се влошат през февруари поради нарастващия песимизъм сред домакинствата относно състоянието на икономиката и перспективите за техните доходи, без да се очертава устойчиво възстановяване. Това показват заключенията от най-новото изследване на германския институт за пазарни проучвания Ге еф Ка (GfK) и Института за пазарни решения (NIM), цитирани от Ройтерс.
Прогнозният индекс на потребителските настроения се сви неочаквано до -22,4 пункта през февруари спрямо ревизираните леко надолу -21,4 пункта през януари.
Анализатори, анкетирани от Ройтерс, предвиждаха по-малък спад на потребителските настроения през февруари – до -20 пункта.
"Потребителският климат претърпя още един неуспех и започва мрачно новата година", коментира Ролф Бюркел, изследовател в Института за пазарни решения.
"Понастоящем не се очертава устойчиво възстановяване на потребителския климат, особено като се има предвид, че нивото на инфлация също се повиши отново наскоро", допълни той.
По-високата инфлация към края на 2024 г. също имаше забавящ ефект върху потребителските разходи и перспективите за доходите поради опасенията на домакинствата за пазара на труда на фона на новините за затваряне на заводи и преместване на производството от Германия на големи компании.
Индексът на потребителските настроения на Ге еф Ка и Института за пазарни решения прогнозира развитието на потреблението на домакинствата през идния месец. Промяна с един пункт в показателя съответства на годишна промяна с 0,1 на сто през съответния месец в потреблението на домакинствата, обясняват експертите на Ге еф Ка.
/ИЦ/
news.modal.header
news.modal.text