site.bta"Епъл" си връща титлата на първенец по продажби на смартфони в Китай

IF 11:05:01 27-01-2022
SS1100IF.011
Китай - САЩ - технологии

"Епъл" си връща титлата
на първенец по продажби
на смартфони в Китай


Пекин, 27 януари /БТА/
Американският производител на смартфони "Епъл" (Apple) отново е с най-големи продажби в Китай, измествайки местния си конкурент "Виво" (Vivo) шест години, след като изгуби първото място. Това става в момент, когато санкциите на САЩ тежко засягат националния шампион "Хуавей" (Huawei), сочи проучване, цитирано от Франс прес
Въпреки свиващия се пазар в Китай "Епъл" е увеличил пазарния си дял за телефони до 23 процента през периода октомври-декември, по данни на пазарния анализатор "Каунтъпойнт" (Counterpoint).
Преди година "Епъл" беше четвърти на този пазар с 16 процента пазарен дял, изпреварван от китайските марки, лидер сред които беше "Хуавей" (23 процента).
За първи път от 2015 г.а "Епъл" си връща титлата на първенец по продажбите на смартфони в азиатската страна. В проучването не се уточнява броя на продадените устройства.
"Невероятният успех на "Епъл се дължи на смесица от ценова стратегия и покачването на гамата на "Хуавей", който изгради първоначалните си постижения, предлагайки устройства на достъпни цени", отбелязват експертите от "Каунтъпойнт". "Новият "айФон 13" (iPhone 13) донесе този успех поради относително ниските му цени в Китай при пускането му на пазара през септември, докато отпадането на "Хуавей" е свързано с американските санкции, изтъкват анализаторите.
От няколко години "Хуавей" е в центъра на китайско-американско съперничество на фона на търговската и технологична война между двете най-големи сили в света. "Хуавей" попадна на прицел на бившата администрация на президента Доналд Тръмп, която го обвиняваше, но без да дава доказателства, че шпионира в полза на властите в Пекин.
През 2019 г. Вашингтон включи групата в черен списък, за да й попречи да придобива американски технологии, които са от основно значение за нейните продукти. Администрацията на Джо Байдън продължи политиката на санкции. В резултат на санкциите продажбите на "Хуавей" за 2021 г. са намалели с близо една трета до 634 милиарда юана (87,4 милиарда евро).
/СС/



news.modal.header

news.modal.text

Към 09:15 на 01.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация