site.btaПочина Осаму Судзуки - емблематичният шеф на японския автомобилен гигант
Осаму Судзуки, емблематична фигура за японския производител на автомобили и мотори, ръководил компанията над 40 години, е починал в сряда от лимфом на 94-годишна възраст, съобщи днес "Судзуки" (Suzuki), цитиран от Франс прес.
Харизматична личност, известен със своята откровеност и чувство за хумор, той играе водеща роля в развитието на японската компания, към която се присъединява през 1958 г., като контролира най-вече навлизането й в сегмента на леките автомобили и установяването на индийския пазар.
Роден с името Осаму Мацуда през 1930 г., бъдещият шеф се жени за Шоко Судзуки, внучка на основателя на компанията, чиято фамилия взима. Той става директор на компанията през 1978 година.
Именно под надзора на патрираха, "Судзуки" навлиза на пазара на "кей автомобилите" - малки, типично японски коли с определени по закон размери и мощност, които понастоящем са 36 на сто от продажбите в Япония.
"Судзуки" си върна първото място в този сегмент миналата година, надминавайки сънародниците си от "Дайхацу" (Daihatsu) за първи път от 18 години.
Осаму Судзуки се опитва да установи партньорства с два от най-големите автомобилостроителя в света - "Фолксваген" (Volkswagen) и "Дженерал мотърс" (General Motors), но те завършват с неуспех.
"Судзуки", който отпразнува 100-годишнината си през 2020 г., сключи също и технологично партньорство с "Тойота" (Toyota), затвърдено с кръстосан обмен на акции две години по-късно.
Осаму Судзуки предаде през 2015 г. на сина си Тошихиро поста главен изпълнителен директор, преди да се откаже от други функции в рамките на компанията на следващата година, с изключение на тази на председател на съвета на директорите, която изпълнява до 2021 година.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text