site.bta"Байду" и "Джийли" обосновават съкращаването на служители с трудностите, с които се сблъсква секторът на електрическите автомобили


Двете водещи китайски компании в автомобилостроенето и технологиите "Джийли" (Geely) и "Байду" (Baidu) изтъкнаха днес "огромните предизвикателства", с които се сблъсква секторът на електрическите превозни средства, за да оправдаят внезапните намаления на персонала тази седмица в съвместната им компания "Цзиюе" (Jiyue), предаде Франс прес.
"Заради огромните промени в областта на конкуренцията в сектора бизнес планът ни не беше осъществен и операциите ни се сблъскват с предизвикателства", заявиха те в общо комюнике, разпространено в социалните мрежи.
"Цзиюе" е предизвикал гнева на служителите, след като обяви затварянето на определени отдели, според местни медии.
Не е известно колко служители са засегнати. "Байду" и "Джийли" са се ангажирали да помогнат за разрешаването на съответните финансови въпроси "възможно най-бързо".
Пекин е водещ пазар в света за електрически автомобили, но проектите на китайските автомобилостроители в чужбина са все по-заплашени от "трънливи" търговски споразумения със САЩ и Европа.
Трудностите на "Цзиюе" биха могли да са предвестник за бъдещи трудности и за други китайски компании в сектора, каза независимият анализатор Лей Син.
/СЛС/
news.modal.header
news.modal.text